13. září 2021 –– technika –– Ondřej Krynek

V roce 1953 představil Renzo Rivolta miniaturní auto Isetta, které nakonec úspěšně vyráběla automobilka BMW. Doba malých aut se vrátila a už před třemi lety byl představen prototyp vozu Microlino. Nyní přichází vylepšená a zároveň produkční verze Microlino 2.0. Odkazuje na design Isetta, má nastupování z čela a elektrický pohon.

I když se Isetta přestala vyrábět v roce 1962, její odkaz zůstal dodnes. Švýcarská automobilka Micro Mobility Systems slavila v roce 2018 evropskou homologaci pro své Microlino, jenž z Isetty přímo vychází. Na letošním mnichovském veletrhu byl představen třetí prototyp označován za produkční verzi Microlino 2.0.

Vylepšený design posouvá malé městské dvoumístné vozítko s jedněm dveřmi vpředu do serióznější roviny. Design byl uhlazen a v detailech propracován. Největší změnou je absence velké kliky vpředu, propracovanější osvětlení, upravená kola, výrazně propracovanější interiér se dvěma displeji. Dojezd na jedno nabití je stále 200 kilometrů, což je po městě a okolí více než dost. Microlino má o polovinu méně součástek než běžné auto, díky čemuž slibuje menší poruchovost. Stejně tak díky rozměrům slibuje o 65 procent menší spotřebu energie.

Čtěte další články na téma auto

Foto a zdroj: Microlino