28. prosince 2009 –– umění –– Zuzana Dobrovolná

Kreativní Le Creative Sweatshop je skupina, pracující s geometrickými prvky všech a všeho. Hlavními zakladateli jsou dva kreativci francouzského původu – NDEUR (Mathieu Missiaen)  a Make A Paper World (Julien Morin). Jejich rozmanitost zaměření se více než jedno odvětví, spojuje jeden typický prvek. Jasná a čistá geometričnost.

Le Creative Sweatshop má cíl využít všechen talent a kreativitu pro design studio s širokým uplatněním. Zaměřuje se na moderní prostředky, média a ukazují krásnu ručně dělaného designu. Tato charakterizující část jejich prací pod zkratkou DIY neboli Do It Yourself, je vždy u vzniku všech nových nápadů. Jejich lehce rozpoznatelná práce od ostatních se vyznačuje citlivostí pro okolní prostor, barevností a geometričností. Papír, jako jedno z nejoblíbenějších médií, je pro ně všestranně využitelný.

NDEUR se od počátku věnuje botám, jejich zpracování, materiálům a tyto nápady vyústili v zajímavé spolupráce pro Fiat, Vans a další. Make a Paper World se intenzivně věnuje papíru jako médiu od prvotních realizací. V roce 2007 předvedl svoji první papírovou hračku a později pracoval na různých vizuálních konceptech od počátku vždy s tímto médiem. Společně toto duo Le Creative Sweatshop vytvořilo za rok své existence několik reklam jako například pro Nissan, skvostných doplňků a vlastních projektů.

Nejzajímavější práci předvádí toto duo v oblasti doplňků a obuvi, kde se setkávají dvě největší umělecké vášně obou umělců – geometrické, papírem doplněné lodičky. Velmi citlivě řeší také kombinaci barevných papírových jehlanů v prostředí amsterdamského parku a interiéru starého domu v centru. Jednotlivé jehlany rozmisťují v množství několika tisíců po těchto místech, kde se rozšiřují jako vir a tvoří si vlastní cestu. Jejich práce ozvláštňují i prezentací, na které spolupracují s fotografem Khuong Nguyen.

Foto a zdroj: Le Creative SweatshopNDEUR