20. května 2025 –– umění –– Ondřej Krynek

Česká automobilka Škoda Auto je už 32 let partnerem Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji a od roku 2018 navrhuje a vyrábí trofeje pro nejužitečnějšího hráče. Letos se design trofeje razantně změnil. Designér automobilky Peter Olah navrhl trofej v novém designu, který odráží aktuální designérský jazyk automobilky nazvaný Modern Solid. Vybaveny jím jsou i nejnovější modely jako Elroq nebo Enyaq.

„Od roku 2018 je Škoda Auto také autorem trofeje pro nejužitečnějšího hráče turnaje. Poprvé po sedmi letech se letos pohár dočká proměny. Nová interpretace se vyznačuje výraznými geometrickými výbrusy v monolitickém, ručně foukaném skle. Trofej je navržena v souladu s novým designovým jazykem značky Modern Solid a zaujme nadčasovým ztvárněním s inspirací v přírodě. Tak jako v minulosti je základním materiálem český křišťál – proslulý pro vysoce precizní řemeslné zpracování. Zelená barva Škoda je vytvořena speciálně vyvinutými smaragdově zelenými prvky, které jsou jedinečným způsobem rozpuštěny ve skle,“ uvádí automobilka.

„Dosud trofej vyznávala takzvaný krystalický design, v letošní podobě představuje nový pohled na zpracování skla v souladu s jazykem Modern Solid,“ říká Peter Olah, který je designérem v automobilce Škoda Auto a v minulosti navrhoval mimo jiné také trofeje pro cyklistický závod Tour de France.

Čtěte další články na téma trofejPeter Olah

Foto a zdroj: Škoda Auto