24. července 2025 –– umění –– Ondřej Krynek
Už 14 let navrhuje česká značka Škoda Auto, respektive divize Škoda Design, trofeje pro nejslavnější cyklistický závod světa Tour de France. I letos ji navrhl designér Peter Olah a vyrobila ručním foukáním z křišťálového sklo sklárna Ajeto patřící pod značku Lasvit. Ručně broušená trofej je vysoká 60 centimetrů a váží pět kilogramů. Vyrobeny byly čtyři zelené verze pro vítěze bodovací soitěže a tři čiré pro celkového vítěze a vítěze kategorií.
„Byla to konstrukčně velmi náročná změna. Museli jsme trofej rozřezat a znovu spojit, což se nikdy předtím nedělalo. Ale výsledek působí čistě a přirozeně, jako by tam ten prvek vždy patřil,“ říká Peter Olah k posunu v designu trofeje, kdy vzhled poprvé za čtrnáct let obsahuje vložený křišťálový prsten. Tvar trofeje je od roku 2011 nezměněn.
„Tvar se přibližuje minimalistické soše, méně dekoru, více struktury. Novinkou roku 2025 je i nová barva skla Emerald Green, vyvinutá exkluzivně pro značku Škoda. Tento odstín odkazuje na dlouholeté partnerství mezi Škoda Auto a Lasvitem. Je symbolem spolupráce mezi světem technologií, sportu a umění,“ dodávají zástupci Lasvitu.
Čtěte související článek na DesignMag.cz

Peter Olah navrhl trofej pro vítěze Tour de France 2024 pokrytou vybroušenými bublinkami
Čtěte další články na téma trofej a sklo
Foto a zdroj: Lasvit a Škoda Auto