29. července 2018 –– umění –– Ondřej Krynek

Od roku 2011 navrhuje Škoda Auto, respektive její na design zaměřená divize Škoda Design, trofejen pro vítěze cyklistického závodu Tour de France. I letošní navrhl jejich dvorní designér Peter Olah. Má obdobný tvar jako v letech minulých, jen je zdobena ručně broušenými motivy. Letos inspirovanými kubismem. Trofej z křišťálového skla vyrobila a vybrousila česká sklárna Lasvit.

„Trofeje pro vítěze Tour de France ztělesňují vzrušující hru lehkých křivek a přesných linek, které se směrem nahoru rozšiřují. Křivky tak připomínají křídla ptáka v letu,“ vysvětluje designer Škoda Auto Peter Olah.

„Mistrovská díla českého sklářského umění o výšce 60 cm a váze čtyř kilogramů zhotovila česká firma Lasvit. Elegantní silueta trofejí se stala pro Tour de France již typickou. Každý rok se designéři Škoda Auto při navrhování motivu povrchu inspirují novými nápady. Letos je trofej poctou geometrickým vzorům a hranatým formám českého kubismu,“ dodává automobilka.

Čtěte další články na téma trofejLasvit

Foto a zdroj: Škoda Auto