20.07.2021 –– umění –– Ondřej Krynek

Už pojedenácté vyrábí Škoda design, divize automobilky Škoda Auto, trofej pro vítěze cyklistického závodu Tour de France. Ve spolupráci se sklárnou Lasvit byly vyrobené ručním foukáním z křišťálového skla a následně ručně broušené. Letos se designér inspiroval uměním českých výrobců křišťálového skla a samotným závodem.

„Tvar poháru je inspirován závodem. Ve spodní části je široký tak, jak je široké startovní pole. Zhruba ve středu už se to pole profiluje, což symbolizuje zúžení trofeje. Z toho se pak krystalizují možní vítězové. Ale vítěz může být jen jeden, a to symbolizuje nejvyšší bod trofeje,“ komentuje Peter Olah, vedoucí designu interiéru ve Škoda Auto.

„I v letošním roce je technika dekorace trofeje jiná. Design je pro každý ročník závodu vždy zcela novou výzvou. Pro letošní Tour de France jsem čerpal inspiraci z přírody. Dekor letošní trofeje připomíná stébla trávy či květiny vyrůstající na poháru. Trofeji propůjčují vysloveně přírodní, téměř femininní charakter,“ dodává Olah.

Čtěte další články na téma trofej

Foto a zdroj: Škoda AutoLasvit