23.03.2012 –– architektura –– Ondřej Krynek

V olympijském areálu v Londýně brzy vyroste pavilon The Coca-Cola Beatbox od britského architektonického studia Pernilla & Asif. Zajímavý bude nejen inovativní fasádou z průhledných červených a bílých obdélníků z materiálu EFTE připomínající hnízdo, ale i možností vytvořit si vlastní hymnu olympijských sportů pomocí zpívání, skládání a mixování hudby se zvuky sportů.

Značka oblíbeného nápoje Coca-Cola se rozhodla netradičně zaujmout očekávané až čtyři miliardy lidí, které mají navštívit v létě olympijské hry 2012 v Londýně a postavit moderní pavilon, který by dával prostor kreativitě a vášni mladých tvůrčích lidí. Od dvojice teprve třicetiletých architektů Pernilla Ohrstedt a Asif Khan si nechala navrhnout inovativně experimentální pavilon, který by nabídl špičkové zvukové technologie k vytvoření ohromujících vizuálních a smyslových děl.

„Snažili jsme se najít ty nejvíce inovativní inženýry ve Velké Británii aby s námi pracovali a pomohli nám zrealizovat naši vysněnou budovu s beatem v srdci – The Coca-Cola Beatbox, který bude velkým smyslovým zážitkem a spojí design, hudbu, sport i architekturu. Bude to něco, co lidé nikdy neviděl ani neslyšeli,“ říkají architektonická dvojice Pernilla & Asif, kteří prosluli především působivými uměleckými instalacemi.

V pavilonu The Coca-Cola Beatbox by mělo být možné hrát a zpívat, mixovat hudbu se zvuky jednotlivých sportů zachycených cenou Grammy oceněným producentem Markem Ronsonem v interakci se zvuky samotné architektury budovy, jejíž fasádu bude reagovat na pohyb i dotyk. Návštěvníci by si měli být schopni sami vytvořit svou vlastní hymnu pro olympiádu Londýn 2012. „Chceme inspirovat mladé lidi k uskutečnění svých vášní,“ řekl ředitel Coca-Cola Company pro letošní olympijské hry v Londýně.

Čtěte všechny články na téma pavilon, olympiádaLondýn

Foto a zdroj: Coca-ColaPernilla & Asif