5. listopadu 2009 –– interiér –– Jana Sedláčková

Singapurská designérská kancelář Ministry of Design navrhla nové sídlo reklamní agentury Leo Burnett. Firemní prostory mají tři druhy prostředí – recepci, místa pro kolektivní práci a pracoviště pro tvůrčí činnosti. Každá část má jiné pojetí, společným znakem je lehkost a rozlehlost interiéru, netradiční barevné řešení a překvapivé prvky.

Ve vstupní hale jsou návštěvníci konfrontováni s obrovským portrétem zakladatele agentury Leo Burnetta. Přes tři metry vysoká malba pokrývá podlahu, stěny, strop i okna vstupní haly. Portrét je pomyslně kreslen obrovskou černou tužkou, jež své dílo právě dokončuje a zůstala v místnosti zaklíněná mezi podlahou a stropem. Tato černá tužka je součástí firemní historie, Leo Burnett ji považoval za metaforu nápadů, které prosazoval u svých klientů.

Prostory pro setkávání, formální jednání a odpočinek nabízí různé možnosti společné práce. K zasedacím místnostem vede dlouhá, spoře osvětlená chodba se zelenými kruhovými okénky. Těmito průhledy můžeme nenápadně nakouknout na dění uvnitř jablkově zelených jednacích místností. Svěže zelená barva je použita také v prostorách pro relaxaci a neformální jednání. Jistě každý ocení odpočinek v bublinovém houpacím křesle nebo pohodlných skořepinových křesílkách od firmy Vitra (design Charles a Ray Eames).

Velkoprostorovou kancelář zútulňují obrovské stoly z masivního dřeva, které přímo lákají k práci a tvorbě poctivých a zábavných řešení pro klienty reklamní agentury. Na stoly jsou použity dřevěné dýhy v různých barevných odstínech, což vytváří v místnosti hravě kostkovaný efekt.

Velkorysé terasy ozvláštňují velký černý text 7+. Byla zde použita deformovaná perspektiva, kdy text je jasně čitelný jen z určitého místa. Označení 7+ je v interním hodnocení agentury Leo Burnett nejvyšší ocenění projektu a tuto kýženou hodnotu tedy text na terase připomíná.

Foto a zdroj: Ministry of Design