20.02.2011 –– interiér –– Zuzana Rybářová

Mladý japonský designer Teruhiro Yanagihara se věnuje tvorbě interiérů a vývoji produktů. Důraz klade zejména na vztah objektu a prostředí, jež ho obklopuje. Tvoří i pro mezinárodní klientelu a spolupracuje s dalšími designéry jak z Japonska, tak i Dánska a Švédska. V poslední době představil nové interiéry salonů krásy v Singapuru a Osace.

Teruhiro Yanagihara se narodil v roce 1976 v Kavasa Prefecture v Japonsku. Po maturitě v roce 2002 založil své studio Isolation Unit v Osace. Název Isolation unit vznikl z principu individuální relativity, z které se věci a lidé harmonizují jako individuální entity. Za nejdůležitější prvek designu považuje objekt ve vztahu s okolím. Působí na poli interiérového, produktového designu a umění pro národní i mezinárodní klienty jako jsou Karimoku, LIM Hair Group, Kakisubata, dánský Mater a Offect ze Švédska. Jeho práce jsou produkty z  početných expozic v Japonsku i Evropě, jež jsou publikovány v mnoha knihách a významných magazínech. Také je nominován na cenu Elle Decor Young Talent of the Year 2010.

Členy studia jsou designeři Teruhiro Yanagihara, Katuji Tanigami a Davida Glaettli. Mezi jejich projekty patří váza Shifting pro dánský Mater, která se momentálně zpracovává, salon krásy v Singapuru pro Kizuki a kadeřnictví se salonem krásy Ne v Osace, kolekce New Standard, při jejímž vytváření se studio spojilo s nejstarším japonským výrobcem nábytku Karioku, Sofa Grow pro švédský Offecct a další.

Pro poslední odvětví rapidně rostoucí japonské společnosti Less is More, Kizuki, sídlící v prestižním Hotelu Raffles v centru Singapuru, navrhlo studio Isolation Unit interiér salonu krásy. Velmi moderní prostředí spojené v obrovském historickém prostoru odráží náladu a pocity mladého japonského stylisty, který přišel do tropicky horkého Singapuru se svým chladným stylem a myšlenkami. Struktura tohoto salonu krásy podobná ledovcům vévodí prostoru a rozděluje jej na sekce, recepci, stříhací a mycí zónu. V prostoru určeném ke stříhání najdeme velká otočná křídla se zrcadly rozložené ze zdí. Když jsou zavřené, vniknout do zdi a místnost se najednou stává prostorem pro akce a koncerty. Roubená recepce obsahuje malý průchod, který slouží jako výstavní prostor pro místní umělce.

Ne je nový kadeřnický salon, jenž je umístěný v centru Osaky. Určený je pro mladé páry rozjíždějící svůj vlastní business. Malý prostor neodhaluje aktuální účel a je koncipován jako sled abstraktních objektů a dílů. Mohutné schody s prádelnou a pracovištěm v sobě nesou znamení čekání a slouží jako prostor k sezení. Za to volně stojící zrcadlové obrazovky umístěné ve stříhací zóně působí jako samostatné objekty či sochy. Světla a dveře do skladu se tváří jako přehyb na zdi vytvořený z listu papíru.

Foto a zdroj: Teruhiro Yanagihara