31.01.2014 –– interiér –– Tomáš Giesl

Obchody kosmetické značky Aesop po celém světě se mohou pochlubit rozmanitě pojatými nejednotnými interiéry. Jedním z posledních realizovaných je berlínský obchod, který se může pochlubit industriálně laděným interiérem v zelené barvě inspirovaný slavnou školou Bauhaus. Interiér realizovalo studio Weiss–Heiten Design.

Kosmetika Aesop byla založena v roce 1987 ve městě Melbourne s cílem poskytnutí těch nejlepších výrobků pro pokožku, tělo a vlasy. V dnešní době společnost spravuje své obchůdky z různých koutů světa jako Anglie, Amerika, Kanada, Itálie, Japonsko, Švýcarsko, atd… Hlavními znaky obchodů Aesop je návaznost na místní kulturu a zvyklosti, s použitím přírodních (surových) materiálů.

Aesop při zakládání nových prodejen spolupracuje s lokálními designéry po celém světě, což je jeden z klíčových prvků vizuálního konceptu společnosti. Vznikají tak unikátní prostory inspirující se místním prostředím, které podtrhují hodnoty firmy Aesop. Nedávno byl v Berlíně otevřen nový obchod na Alte Schönhauser Straße v jeho centru. Zadáním bylo dodržet tradiční ideu firmy a navrhnout prodejní místo v souladu s místní architekturou a kulturou.

Toho se zhostilo lokální architektonicko-designerské studio Weiss–Heiten Design, které navrhlo a realizovalo vzhled obchodu. Obchod tak reflektuje německou školou Bauhaus, industriální historii v protikladu s moderními berlínskými směry, a každodenní šarm města. V neposlední řadě je inspirován umělcem Gerhardem Richterem, jeho abstrakcemi a monochromatickými plátny.

Interiér je laděn do poklidné mořské modrozelené barvy a působí tak lékařskou atmosférou. Mořená pracovní deska z dubového dřeva a ocelové slabě viditelné police přinášejí nepatrný kontrastní akcent. U vchodu po pravé straně spatříte letité umyvadlo z roku 1950. Za prodejní místností, která se rozléhá přibližně na polovině 80metrů čtverečních, nalezneme místnost vhodnou pro nejrůznější akce. Další prostory slouží internetovému obchodu Aesop.

Firma Aesop vyvíjí inovativní maloobchodní řešení, jelikož se chce vyhnout vysoce komerčním a agresivním marketingovým metodám. Nepoužívá klasickou reklamu, ani falešné slogany a hesla o svých produktech. Od počátků je věrna etickým principům. Jeden z nich je například netestování svých výrobků na zvířatech.

Čtěte další články na téma obchodinteriér

Foto a zdroj: AesopWeiss–Heiten Design