27.04.2010 –– móda –– Katka Košútová

H&M již třetím rokem podporuje boj proti AIDS. Letošní kampaň se nese ve znamení festivalové kolekce. Kromě trendy oblečení v rockovém a etno duchu v kolekci najdete i spací pytle, stan nebo skládací židličku. Prodávat se začne 20. května a 25 procent z prodeje půjde na posilování vědomí mládeže o HIV a AIDS.

Festivaly jsou únikem ze skutečného světa a móda na nich hraje prim. Pro dívky značka vytvořila kousky, které jsou kombinací rockového stylu s bohémským nádechem a okázalý půvab obzvláštněný etnickými prvky. V kurzu jsou maxišaty doplněné koženou bundičkou nebo vzorované leginy v kombinaci s vyšívanými tunikami a vše musí být doplněno gladiátorskými botami, širokými pásky, mohutnými náramky a náhrdelníky z korálků.

Pro kluky švédská značka H&M vytvořila přilehávé blejzry a bundy, seprané a záplatované džíny a ustřižené šortky, zdobené vesty, svetry s kašmírovým vzorem a typický rockerský klobouk. Cílem je vypadat jako člen rockové kapely. Pro holky i kluky značka připravila dokonce i spací pytle, skládací židličku nebo stan!

Vedoucí návrhářka H&M Ann-Sofie Johansson o této kolekci říká: „Pro mě jsou festivaly jedinečným místem, protože spojují hudbu i módu. Opravdu mě inspiruje, když poslouchám své oblíbené skupiny a přitom se mohu seznámit se spoustou kreativních lidí nejrůznějších národností a rozmanitého vzhledu. Je třeba, aby si lidé problém AIDS a HIV uvědomili. Chceme přispět k boji s touto chorobou tím, že na něj věnujeme část výnosu z prodeje této kolekce.“

H&M podporuje boj proti AIDS již třetím rokem a za tuto dobu kampaň vynesla zatím 30 milionů švédských korun tedy asi 78 milionu českých korun. Peníze se rozdělily mezi organizace Designers Agains AIDS, což je nezisková organizace, která přišla do H&M s nápadem konceptu Fashion Against AIDS; nadaci MTV Staying Alive Foundation a Populační fond OSN. H&M doufá, že spolu se získáváním prostředků na boj proti HIV a AIDS se posílí vědomí mladých lidí o bezpečném sexu, když sami přispějí na tak významnou věc.

Foto a zdroj: H&M