25.01.2009 –– móda –– Katka Košútová

Když kreativní ředitel firmy Louis Vuitton Marc Jacobs přemýšlel nad tváří nové kolekce pro jaro a léto 2009, rozhodl se, že musí být někoho, kdo ztělesní její duši. A proto při výběru sáhl jak nejvýše mohl a z hvězdného nebe vybral popovou královnu Madonnu. V pařížské kavárně ji ve stylu 40. let nafotil Steven Meisel.

„Ona si je jistá sama sebou jako ženou i jako ikonou. Co mě na ní fascinuje nejvíc je její nikdy nekončící energie a neustále se měnící image. Je to umělkyně, která se nebojí být slyšet,“ charakterizoval zpěvačku módní návrhář Marc Jacobs.

Téma šesti fotografií je pařížská kavárna ve stylu 40. let. Ve skutečnosti byly fotografie zachyceny v Los Angeles v kavárně Café Figaro. Autorem se stal známý fotograf Steven Meisel, který s Madonnou spolupracoval již na její skandální knize Sex.

V poslední době je velice trendy do reklamních kampaní obsazovat „starší“ modelky, jako například Claudia Schiffer pro Yves Saint Laurent nebo Linda Evangelista pro Pradu, proto není překvapením, že Louis Vuitton sáhl právě po Madonně, která je nejen popovou královnou, ale i módní ikonou, jenž je vždy šik.

Na stylizovaných sépiově zbarvených fotografiích můžeme vidět Madonnu v lodičkách na vysocích podpatcích inspirovaných etnickým stylem a na každé fotografii se pyšní nádhernou kabelkou s tradičním vzorkem Louis Vuitton. Madonna se předvádí jak v puntíkovaných tak v hnědooranžových kalhotkách s typickým logem z počátečních dvou písmen. Velký důraz je kladen na doplňky, kdy na zpěvaččiných rukou můžeme spatřit spoustu barevných náramků.

V reklamních kampaních pro Louis Vuitton již dříve vystupovali známé osobnosti. V poslední době třeba kytarista a zpěvák Keith Richards, režisérka Sofia Coppola se svým otcem, herec Sean Connery, raper a producent Pharrell Williams, vůdce sovětského svazu Michail Gorbačov, herečka Catherine Deneuve nebo dříve velmi mediálně sledovaný tenisový pár Steffi Graf a André Agassi.

Foto a zdroj: Louis Vuitton