30.10.2012 –– produkty –– Ondřej Krynek

Americká firma Pantone, která je nejznámější v určování barev pro tiskaře a designéry, přichází skoro po padesáti letech od svého vzniku s revoluční stupnicí SkinTone Guide. Světově unikátní a dlouhá léta speciálně vytvářený vzorník rozlišuje 110 barev pleti, a pomáhá tak designérům, módním návrhářům, grafikům, filmařům, lékařům i kosmetičkám v přesném definování barvy pleti.

„Nejsem černý. Nejsem bílá. Nejsem zrzavá. Nejsem žlutý. Jsme barevní lidé,” tak zní odvážný reklamní spot na nový produkt americké společnosti Pantone, která byla založena už v roce 1963 a se svým Pantone Matching System se stala lídrem v komunikačním systému barev pro tiskaře a designéry. Krom přidružené výroby různých jednobarevných předmětů se společnost nyní rozhodla přijít s unikátním vzorníkem.

Pantone SkinTone Guide je průvodce barvami pleti lidí po celém světě. Firma nechala vědecky změřit barvy pokožky tisíců reálných lidí po celém světě a sestavila vzorník 110 odstínů pleti. „Knihovna je komplexní vizuální obraz lidských pleťových tónů pro použití na jakémkoli trhu, kde je potřeba jasně charakterizovat barvy kůže,“ uvádějí zástupci Pantone a dodávají: „Je to jediný existující mezinárodní barevný standard přesně odpovídajících pleťových tónů.“

Reálný tištěný vzorník za necelých 90 dolarů, tedy asi 1 800 českých korun, označuje barvy pleti pomocí čtyřmístného kódu, kde první dvě čísla určují odstín či podtón kůže, další dva pak světlost či tmavost. Využití najde vzorník v mnoha různých odvětvích jako třeba u reklamních agentur, módních návrhářů, designérů, fotografů, tiskařů i lékařů.

DesignVid.cz nabízí video Pantone SkinTone Guide rozlišuje 110 barev pleti

Čtěte všechny články na téma Pantone

Foto a zdroj: Pantone