30. června 2010 –– technika –– Jakub Sochor

Čtyřdveřový koncepční vůz 16C Galibier prestižní automobilky Bugatti se sice prvně ukázal světu již před rokem, ovšem stále je možné, že to bude právě on, kdo bude dál rozvíjet image značky, jež přísluší stejně jako tuzemská Škoda Auto koncernu Volkswagen Group. Vůz za milion euro byl více poodhalen na nových snímcích.

Není jisté, zdali by byl Ettore Bugatti spokojen se čtyřdveřovou koncepcí vozu, který se honosí jeho jménem, ovšem odmyslí-li si puristé automobilky tovární logo, mají před sebou osobitý vůz, který má naději stát se nejdynamičtějším čtyřdveřovým modelem planety. Bavíme-li se tedy o ztvárnění exteriéru, na němž je patrný vliv již produkovaného kupé Veyron, na jehož vývoj dohlížel designér slovenského původu Jozef Kabaň.

Bugatti 16C Galibier na supersportovní kupé Veyron odkazoval na prvních snímcích dvoubarevným řešením karosérie, což je jeden z prvků, kterým boří uniformitu současné světové produkce a od ostatních se liší. Tmavší část spatříme v plynulém pásu, který se line kapotou a střechou jíž dělí na polovinu tenká linie, která má zvýšení reliéf a pokračuje přes čelní sklo. Při výrobě dílů karosérie našla uplatnění například hliníková vlákna. Další díly jako dveře jsou zhotoveny z leštěného hliníku. Na nových snímcích je však 16C Galibier prezentován v jednolitém polomatném laku.

Kabina automobilu je až překvapivě jednoduchá. Její estetické ztvárnění je vyvedeno nekomplikovaně, prim zde hrají jednoduché a přímočaré linky. Přístroje nenajdeme jen v centrální kapličce na klasickém místě, nýbrž také uprostřed přístrojové desky. Jejich přítomnost zde narušuje monotónnost dřevěného dílu, který zpestřuje podpis zakladatele značky, Ettore Bugattiho. Punc luxusu a nejvyšší možné prestiže podtrhuje záplava kůže a vytříbených dřevěných dekorů.

Téma čtyřdveřového Bugatti je stále aktuální. Jisté zdroje hovoří o spatření exempláře podobného Galibier na pozemní komunikaci. Mohlo se tedy jednat o před-sériový testovací vůz. První vozy za milion euro bez daní, tedy asi okolo 23 milionů českých korun, by se mohli ze sériové výroby dostat k majitelům v roce 2013. Příznivci se mohou zatím kochat jen snímky a to i nových kožených doplňků s logem Galibier.

Čtěte samostatný článek Za design Škodovky dnes zodpovídá Jozef Kaban

Foto a zdroj: Bugatti