12.02.2011 –– technika –– Ondřej Martinek

Zlaté české ručičky. Znovu se ukázalo, že tato slova stále platí. Potvrzuje to nový motocykl FGR Midalu, který mají na svědomí Češi. V Ústí nad Orlicí se zrodil naprosto nový šestiválcový motocykl s doposud největším motorem FGR 2500 V6 o výkonu 240 koní a s krouticím momentem přes 200 newtonmetrů.

Motocykl FGR Midalu není ledajaký. Koňskou sílu dodává vidlicový šestiválec o objemu 2,5 litru. Lidé odkojení na jízdě se čtyřmi koly si jistě odfrknou – vždyť to není kdovíjaký objem. Jenže výkon motoru je 240 koní a hmotnost motocyklu 270 kg. Teď jistě chápete, jakou dravou sílu bude mít k dispozici majitel tohoto naháče. Nejzajímavějším na tomto motoru je jeho původ. Jedná se o naprosto nový „V“ motor vlastní konstrukce, který byl dokončen před třemi roky.

Premiéra konečného designu motocyklu se odehrála v polovině ledna v Ústí nad Orlicí. Ptáte se, kdo má na svědomí motocykl Midalu? Hlavním iniciátorem projektu byl Miroslav Felgr ze společnosti Moto FGR. Nesmíme však zapomenout zmínit, že projekt FGR Midalu mohl vzniknout pouze za dotace od Ministerstva průmyslu a obchodu i dalších firem. Do projektu byl zapojen i konstruktér Oldřich Kreuz.

Do výběrového řízení na finální design stroje se přihlásilo 45 designérů. Vítězem se stal Stanislav Hanuš. Ten se musel poprat s velkým problémem – dostat vítězný design do reálné podoby. Prim hraje kontrastní kombinace černého a bílého laku. Hlava válců stejně jako nápis Midalu na boku motorky je vyveden v rudé barvě. Další výrazným prvkem je přední „zlatá“ vidlice.

Základem motorky je ocelový příhradový rám, kterému zdatně sekunduje hliníková zadní kyvná vidlice. Prvky motocyklu vyrobené z uhlíkových vláken (karbon) se zde objevují ve velké míře 28 dílů.

V letošním roce se má dostat na světlo světa pouhých šest kusů. Díky ruční precizní práci, prvotřídních materiálů a malosériové výrobě se cena bude pohybovat v hodně vysokých řádech. V jak vysokých – to se nechejme překvapit.

Foto a zdroj: Moto FGR