1. května 2011 –– technika –– Jakub Sochor

Každá oblast automobilového designu disponuje nezaměnitelnými produkty s dlouhou historií. Mezi automobily je jedním z nich Volkswagen Beetle, nová generace malého vozu v designu typu retro. Vůz i přes přizpůsobení soudobému provozu odkazuje na svůj kultovní předobraz Volkswagen Type 1, produkovaný v letech 1945 až 2003.

„Navrhněte nový originál,“ znělo zadání pro tým designérů. Exteriér je vyveden v poutavých tvarech a připomíná originální tvary úplně prvního Volkswagenu Beetle, kterého bylo vyrobeno více než 21 milionu kusů.

Příď skýtá charakteristické rysy modelu. Oválné svítilny svou vizuální hravostí plně korespondují s karosérií jako celkem. Kapota byla oproti předchozí generaci modelu Beetle rozšířena a disponuje sportovnějším vzhledem.

Boční část lze označit za jednu z nejoriginálnějších části modelu, neboť jsou na ní vidět jedny z podstatných prvků vozu – oblé a masivní blatníky a ikonické proporce, které připomínají intenzivněji, než předchůdce původní Volkswagen Type 1. Záď doplňuje dynamický spoiler. Oproti předchůdci dochází k přeměně tvaru zadních svítilen, kde došlo k distancování se od tvaru, známého z předchozí modelové řady.

Hladké plochy interiéru, podobně jako jeho optická jednoduchost, jsou dalšími prvky retro designu. I přes to, že zde není těžké vypozorovat, byť poměrně tenké, vizuální vazby na jiné modely značky, je celek svébytný a pozoruhodný.

Karosérie, na níž dochází k zajímavému splynutí oblých tvarů a více či méně rafinovaných ostrých linií je 428 centimetrů dlouhá, 180 centimetrů široká a 145 centimetrů vysoká. Porovnáme-li hodnotu šířky a výšky, spatříme určitý rozdíl, který svou velikostí napomáhá sportovnosti exteriéru. Obecně lze říci, že v případě nové generace vozu Beetle dochází k přepracování designové filozofie, presentované vozidlem New Beetle, a k posílení odkazu na původní model, který se tučným písmem zapsal do historie průmyslového designu.

Čtěte všechny články na téma Volkswagen

Foto a zdroj: Volkswagen