09.08.2011 –– technika –– Ondřej Krynek

Kopřivnická automobilka Tatra představila novou modelovou řadu civilních nákladních vozidel se jménem Tatra Phoenix. Téměř vše je nové. Inovovaný podvozek má stále označení Tatra, kabina pochází od DAF, převodovka od ZF a motor od PACCAR. To vše baleno do úhledného moderního designu.

Nákladní vozy Tatra jsou českou klasikou pocházející z města Kopřivnice. Většina z nás je obdivovala jako děti nebo si s nimi v podobě plastové hračky v době komunismu minimálně hrála na písku. Jenže doba se změnila, sláva automobilky po pádu komunismu v konkurenčním boji vozů ze zahraničí upadla a Tatra je dnes vidět hlavně v armádě i v pár dalších odvětvích jako těžařství, lesnictví nebo komunálních službách.

Více proniknout do stavebnictví by mohla pomoci nová modelová řada Tatra Phoenix, která přináší nejen nový svěží moderní design těchto mohutných strojů, ale i éru konstrukčních novinek postavené především na inovovaném podvozku s novou přídavnou převodovkou a pneumatickým odpružením. Výrazným prvkem je kabina značky DAF dodávaná ve variantách krátká nebo spací, pod níž je uložen motor o výkonu 265 až 375 kilowatt. Přehlédnout by se neměla nová převodovka ZF Ecosplit, jenž může být manuálně nebo automaticky řazená.

„Tatra Phoenix zachovává tradici pohonu všech kol s možností připojení či odpojení pohonu přední nápravy kdykoliv během jízdy bez nutnosti zastavení. Ve standardní konfiguraci budou k dispozici vozidla 4×4, 6×6, 8×8 a nově také 8×6. Vozidlo tak nemá problém pohybovat se v tom nejtěžším terénu, ale zároveň je nyní lépe přizpůsobeno pro smíšený provoz,“ pěje chválu kopřivnická Tatra na svou novinku.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HLotcAiG3VU[/youtube]

Video: Nová modelová řada nákladních vozů Tatra Phoenix v akci

Tatra Phoenix je primárně určena pro obory lesnictví, stavebnictví, těžařství, hasiče, komunální služby i pro ropu a plyn. Jako nástavbu si bude moci budoucí majitel vybrat až dvanáct možností dle zaměření vozu. „Důkazem robustnosti a spolehlivosti vozidla je 36měsíční záruční doba (nebo průběh 300 000 km) na hnací trakt vozidla, což je v současnosti v dané třídě vozidel nejvíce,“ uvádí Tatra.

Foto a zdroj: Tatra Phoenix