15. ledna 2015 –– technika –– Ondřej Krynek

Automobilka Ford představila nový supersportovní vůz Ford GT, který odkazuje na klasické sportovní a závodní vozy této značky v moderním pojetí. Vůz se může pochlubit vyspělou aerodynamikou, odlehčenou uhlíkovou konstrukcí a nejvýkonnějším motorem EcoBoost. Vyrábět se začne v roce 2016 a bude jedním ze 12 nových modelů, které rozšíří řadu Ford Performance.

Moderně tvarovaný vůz je výrazný svými aerodynamickými prvky, které snižují odpor vzduchu a umí zvýšit přítlačnou sílu. Jedná se především o zakřivené čelní sklo o automaticky nastavitelné zadní křídlo upravující svou výšku podle rychlosti. Ideální jízdní vlastnosti pomáhá navodit i výškově nastavitelný podvozek, k nimž neodmyslitelně patří dvacetipalcové pneumatiky vyvinuté v Michelin speciálně pro Ford GT.

„Do dvoumístného kokpitu se nastupuje nahoru vyklápěnými dveřmi. Sedadla jsou upevněna přímo ke karbonové konstrukci karoserie. Díky tomu jsou lehčí a zároveň poskytují konzistentní a přímou zpětnou vazbu od podvozku. Přizpůsobit pozici za volantem lze seřízením polohy volantu a pedálové skupiny. Všechny důležité ovládací prvky jsou soustředěny na volantu podobně, jako tomu bývá v monopostech Formule 1. Plně digitální přístrojový štít lze nakonfigurovat podle aktuálního způsobu používání vozu a zvoleného jízdního režimu,“ popisují interiér zástupci automobilky Ford.

Neméně důležitou součástí je motor EcoBoost, kte kterému Ford dodává: „Motory EcoBoost již pohánějí celou řadu vozů značky Ford včetně sportovních modelů jako Fiesta ST, Focus ST nebo Mustang. Pohonná jednotka Fordu GT vychází z architektury motoru závodního vozu Ford IMSA Daytona Prototype. Jedná se o vidlicový šestiválec o objemu 3,5 l, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Vyznačuje se širokým rozsahem využitelných otáček a také pozoruhodnou hospodárností, což je u motoru pro vytrvalostní závody velmi důležitá vlastnost.“

Čtěte další články na téma Fordauto

Foto a zdroj: Ford