01.02.2015 –– technika –– Jiří Dvořáček

Na letošním detroitském autosalonu byl představen koncept sportovního vozidla Honda NSX. Ano, je to nástupce slavného NSXka, které bylo snem mnoha mužů po celém světě. I když musíme si přiznat, že dobová konkurence v podobě Nissanu Skyline, Toyoty Supry či Porsche 911 byla v jedné věci zajímavější, a to v designu.

To ovšem neplatí pro tenhle “sporťák”. Honda pro vás bude jako magnet na oči, budete ji chtít objevovat stále víc a nikdy nebudete mít dost. Honda odvedla skvělou práci a dostala se rozhodně mezi špičky designu ve své kategorii. Každý by si však myslel, že když se podoba posunula kupředu, nezůstala zde již žádná vzpomínka na model předešlý.

Ale ne! Pořád je NSX auto s nízkou přední části a dlouhým prostorem pro motor. Předek auta je agresivní, ostrý a má hodně linií. Poměrně klidnější jsou světla a maska, která dojem z auta vyrovnávají. Opravdu zajímavé jsou přední nádechy, kde se designéři nebáli a udělali je dost velké.

Na boku je to, co čekáme. Velká hra aerodynamiky v podobě nádechů, důkladně promyšlené linie ukrývající různé symboly a líbivě velké disky kol. Honda nezapomněla na nové kliky dveří, které jsou ukryté tak, aby se snížil odpor vzduchu.

Zadní část bych popsal jedním slovem, legenda. Křídlo je propojené přes celou šířku automobilu, světla jsou navzájem spojená a čtyři výfuky? Ano, nezapomněli na nic. Výdechy jsou hodně extravagantní, stejně jako celé auto. Sloupky které vystupují, schovávají velké zadní sklo.

V interiéru nenalezneme žádný luxus, nýbrž důležité věci pro vášnivé řidiče. Odráží se to nejen na barevných kombinacích, přístrojové desce či celkovému provedení, ale na prostoru uvnitř. Můžete si dokoupit navigaci a podobné doplňky, avšak na okruhu vám to čas nezlepší.

O pohon se postará podélný šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly uložený uprostřed s výkonem 550 koní. Ale to není vše. Honda ještě přidala 3 elektromotory (dva vpředu a jeden vzadu), díky kterým auto zvládne z 0 na 100 mezi třemi až čtyřmi sekundami. Převodovka bude mít 9 rychlostních stupňů a výkon bude dávat na všechna 4 kola.

Čtěte další články na téma autoHonda

Foto a zdroj: Honda