02.12.2010 –– umění –– Alexandra Monhartová

K příležitosti 90. výročí založení značky, New Era vyzvala 90 vybraných absolventů designu, z nejprestižnějších Evropských škol včetně Central Saint Martins, aby se zúčastnili soutěže s názvem New Era XC o nejkreativnější přetvoření jejich modelu kšiltovky 59Fifty Fitted. Vítěz získal v přepočtu 300 000 korun.

Značka New Era Cap Company, specializující se na čepice a kšiltovky, byla založena v roce 1920 Ehrhardtem Kochem. Kochovy modely měli na začátku 20. let úspěch, ale rychle vyšly z módy. Jeho pozornost upoutala vzrůstající popularita baseballu.

„Baseball nikdy nevyjde z módy,“ řekl si a tak New Era začala vyrábět baseballové čepice. Značka spolupracovala s Wilson a Spaulding a společně zásobovaly baseballové hráče. New Era se také rychle rozšířila mezi univerzitními baseballovými týmy a stala se součástí hráčské uniformy.

V současné době podporuje společnost mnoho umělců, mezi nimi Spika Lee, Freda Dursta, kteří nedají na čepice New Era dopustit. Dalším tvůrčím projektem jsou spolupráce s návrháři Marcem Echem a Wale Adeyemi, snowboardistou Marcem Frankem a rappery Johnem Davidem Jacksonem aka Faboulous a Dizzee Rascalem.

„New Era XC je odrazovým můstkem ke kreativnímu sebevyjádření. Je ale také spojením devadesátileté historie s designem budoucnosti,“ uvedla společnost na svých oficiálních stránkách. Během tohoto unikátního projektu vznikla kniha obsahující fotky 90 uměleckých děl spolu s portfolii nadaných absolventů.

Výstava New Era XC již proběhla v Londýně, Berlíně, Miláně, Barceloně a nyní bude k vidění od 2. do 4. prosince v Paříži v galerii Espace Vertbois v ulici Etienne Marcel v čísle 40.

Foto a zdroj: New Era