22. dubna 2013 –– média –– Kristina Sedeke

Reklamní svět je každoročně oceněn řadou cen. Ve Velké Británii jsou těmi nejprestižnějšími Best Awards, u nás pak Louskáček. Zatím co u Britů skórovala sci-fi tématika video spotu pro Mercedes-Benz, u nás vzpomínka na hořkou minulost totalitního režimu v rámci reklamy na Budějovický Budvar. Nicméně napříč celou řadou kategorií je oceněných mnohem víc.

Hodnotícím kritériem Britské marketingové asociace je zejména; break-through inovace, úspěšnost kampaně, kreativita. Sympatické je, že si ceny odnášejí jak etablovaní giganti, tak střední či menší agentury, které se na reklamním trhu teprve zavádějí. Hlavní cenu pro letošní rok za nejlepší reklamní počin vůbec si odnesla agentura AMVBBDO za kampaň pro Mercedes-Benz s názvem Escape the Map. Prostřednictvím sci-fi laděném video spotu a sociálních sítí agentura odbourala předsudek, že Mercedes je vozem převážně pro straší a usedlé muže, čímž oslovila na jeden a půl milionů uživatelů.

Nejúspěšnější, co se počtu cen týče, byla agentura Livity. Odnesla si cenu pro nejlepší strategii i cenu pro nejlepší konzumní kampaň (obě díky projektům pro televizní kanál Channel 4), a na závěr ještě pak cenu pro agenturu roku. Britská marketingová asociace jej odůvodnila slovy; „Livity se zaměřuje zejména na mladé lidi a pozitivní dopad na jejich život, a to nejen prostřednictvím svých kampaní, ale i skrze zaměstnance. Je jednou z mála zavedených agentur, jež dává volnost a prostor mladým talentům a podporuje rozvoj jejich potenciálu.“

Přibližně před měsícem se i u nás rozdávaly ceny za kreativní reklamu pojmenované Louskáček, které každoročně uděluje Art Directors Club ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur. Za letošního absolutního vítěze můžeme považovat agenturu Kaspen patřící pod Jung von Matt, jež získala největší počet cen a uchvátila zejména prací pro Budějovický Budvar kampaní Budvar NE s hercem Janem Třískou, Budvar nealkoholický vyhledávač a Pardálova škola.

Mezi veřejně známými reklamami, které si odnesly českého Louskáčka, je i kampaň T-Mobile s postavou Zadara, jejímž autorem je agentura Saaatchi & Saatchi. Oceněn byl i Rajec jeho Vodní podtácky od agentury Leagas Delaney. Oceněná byla i povedená reklama Cool Brigáda v ČEZu od Nýdrle Digital.

DesignVid.cz nabízí video Mercedes-Benz zabodoval kampaní Escape the Map
DesignVid.cz nabízí video Top Boy je oceněnou kampaní od Livity pro Channel 4
DesignVid.cz nabízí video Jan Tříska hrdinou černobílé reklamy na Budvar
DesignVid.cz nabízí video Pojď mi hop je nejoblíbenější diváckou reklamou
DesignVid.cz nabízí video Rajec vytvořil samovybarvovací podtácky na vodu
DesignVid.cz nabízí video ČEZ láká brigádníky na cool aplikaci na Facebooku

Foto a zdroj: Best AwardsLouskáček