5. května 2021 –– produkty –– Ondřej Krynek

Poslední více jak dva roky se u některých velkých značek experimentuje s papírovými láhvemi, které by v budoucnu mohli plně nahradit dnes běžně používané plastové láhve. Dvojice výrobců Pulpex a Paboco mají funkční produkty, které by se měly brzy dostat do masové produkce. První série už mají start za sebou.

V roce 2019 oznámila značka Global Brands spolupráci se značkou Paboco a na trh uvedli sérii papírových láhví s pivem Carlsberg, kde láhev byla vyrobena z jinak odpadních dřevěných vláken. O rok později vyrobila značka The Absolut Company dva tisíce papírových láhví vodky Absolut Paper, kde papír měl oproti plastu nadpoloviční většinu. V téže roce oznámila značka Johnnie Walker, že v roce 2021 uvede na trh papírové láhve se svou legendární whisky.

Největší producenty znečišťující tuto planetu to však donedávna míjelo. Společnost PepsiCo však oznámila odklon od plastových láhví a partnerství se značkou Pulpex vyrábějící papírové láhve, které jsou ekologické, znovu plnitelné a recyklovatelné. Ještě v roce 2021 by měly přijít první testovací láhve pro masové použití. Láhve mají patentovaný design a více druhů využití. Mezi posledními po nich sáhla společnost GSK, která je využije pro svou kosmetiku. Konce doby plastové doufejme právě začíná.

Čtěte další články na téma obalekologie

Foto a zdroj: PulpexPaboco