17. července 2023 –– technika –– Ondřej Krynek

První verzi čtyřmístného supersportu Gemera představila švédská automobilka Koenigsegg už v roce 2020. Už tehdy vzbudil zájem díky své velikosti i tříválce pod kapotou s výkonem 1 700 koní. Novinka má pod kapotou osmiválec s výkonem 1520 koní a místo původních tří elektromotorů jeden s výkonem 815 koní. Novinka má navíc klasická zpětná zrcátka a další vylepšení. Cena je samozřejmě astronomická.

„Navrhnout převodovku, která pojme čtyři sedadla, polohu motoru uprostřed, elektrický pohon, a přesto dokáže poskytnout devět převodových stupňů, vektorování točivého momentu a pohon všech kol při nižší hmotnosti, než jaká byla kdykoli předtím, vyžadovalo nesmírnou kreativitu a inovace,“ uvádí k designu vozu, který bude vyroben jen ve 300 exemplářích, sama automobilka.

„Gemera HV8 je nejen nejvýkonnějším a nejextrémnějším sériově vyráběným vozem na planetě Zemi s ohromujícím výkonem 1,11 koňských sil na 1 kg, ale také nejpraktičtějším a uživatelsky nejpřívětivějším sportovním vozem, jaký kdy byl vytvořen. Jeho neuvěřitelná odezva, ovladatelnost, zvuk motoru, svižná převodovka, prostorný interiér a systémy pohonu všech kol dohromady vytvářejí nevídaný a jedinečný zážitek z jízdy, který je připraven překonávat četné rekordy ve výkonech na okruzích i v přímce. Jsme nesmírně hrdí na to, že se nám podařilo přivést Gemeru HV8 k životu, a velmi se těšíme, až budeme moci našim váženým klientům a fanouškům nabídnout tuto novou úroveň výkonu a technologií,“ říká Christian von Koenigsegg k vozu, jenž se začne vyrábět v roce 2024. Cena je přes 47 milionl českých korun.

Čtěte další články na téma auto

Foto a zdroj: Koenigsegg