12. září 2025 –– technika –– Ondřej Krynek

Další designér ze Škoda Auto si vzal do parády jeden z historických vozů automobilky, aby jej převedl do současného designérského jazyka Modern Solid. Daniel Petr navrhl možnou současnou podobu pro závodní vůz Daniel Petr, což pro něj bylo jistě velkou výzvou. Vůz dostal ostřejší hrany, aerodynamické tvary a také futurističtější interiér. Barevnost zůstala zachována.

„Původní auto má velmi jednoduchý design, což přesně souzní s naší aktuální filozofií Modern Solid. V jednoduchosti je krása, a proto jsem se ji snažil maximálně zachovat. Musel jsem si to auto nastudovat. Našel jsem si staré výkresy a fotografie. Atmosféra z těch materiálů na člověka tak nějak dýchne a přinese větší chuť do práce. Musel jsem si ujasnit, co tomu autu vetknu z našich moderních prvků a co převezmu z originálu. Na to je papír nejlepší. Musel jsem projekt sladit s prací na chystaných modelech pro sériovou výrobu, které samozřejmě mají prioritu. Ale vždy jsem se do toho pustil s chutí, protože pracovat na takovém snovém projektu je moc zábavné. Vlastně jsem si u toho trochu odpočinul,“ říká designér Daniel Petr.

„Škoda Sport je jediný vůz mladoboleslavské značky, který startoval ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. Stalo se tak v roce 1950, rok poté, co závodní speciál, postavený na základech sériového modelu Škoda 1101 „Tudor“ z roku 1946, vznikl. Dostal nízkou otevřenou dvousedadlovou karoserii, ručně vyrobenou z hliníkového plechu. A samozřejmě i řadu technických úprav, jejichž vrcholem bylo navýšení výkonu čtyřválcového motoru 1,1 litru na 50 koní. Plně natankovaný vůz s nářadím a náhradními díly přitom vážil pouze 700 kilogramů. Díky tomu dosahovala Škoda Sport na trati La Sarthe rychlosti až 140 km/h,“ doplňuje automobilka k historii původního vozu.

Čtěte další články na téma Škoda Auto

Foto a zdroj: Škoda Auto