26. listopadu 2025 –– technika –– Ondřej Krynek

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto pokračuje v navrhování svých ikonických historických modelů, které přetváří do současného designérského jazyka Modern Solid. Jedním z nich je model Škoda 100, který byl ve své době hitem. V letech 1969 až 1977 se původního modelu vyrobilo milion kusů. Designér automobilky Martin Paclt se rozhodl pojmout studii jako luxusní limuzínu a povedlo se mu to na jedničku.

„Vycházel jsem z proporcí modelu Superb a ve výsledku vznikl koncept, který je ještě o trochu větší. Říkal jsem si, že chci pracovat s vozem, který lidé dobře znají a mnozí jej přímo vlastnili. A Škoda 100 mě i v souvislosti s aktuálním designovým směrem Modern Solid zaujala svými čistými a nadčasovými tvary. Okna jsou si velmi podobná, zdají se být téměř zaměnitelná. A já jsem si říkal, že by bylo fajn toto propojení tvarů vpředu i vzadu nějak vtipně využít. Chtěl jsem navrhnout koncept, který má určité realistické základy,“ říká designér Martin Paclt.

„I elektromobil, kterým by tato vize měla být, potřebuje chlazení. Toto umístění nasávání nad střechou vypadá cool a zároveň je funkčním naváděním vzduchu do prostoru za kabinou, kde se nachází veškerá technika vozu, která vyžaduje chlazení. Dávalo mi smysl udržet koncepci původní stovky, která měla agregát vzadu. Zjistil jsem, že potřebuji, aby stovka byla trochu větší, zejména širší, a dobře stála na kolech, to je zcela zásadní,“ dodává ke své studii, která se hmatatelného konceptu nejspíš nikdy nedočká.

Čtěte další články na téma Škoda Auto

Foto a zdroj: Škoda Auto