26. července 2013 –– technika –– Jakub Sochor

Mexický výrobce VŪHL představil otevřený sportovní vůz VŪHL 05, emotivní roadster dramatických tvarů, který pod sportovní karoserií z vyztuženého plastu ukrývá čtyřválcovou pohonnou jednotku od Fordu a hliníkový monokok, vážící jen 78 kilogramů. Takto konstruovaná karoserie o hmotnosti pouhých 695 kilogramů slibuje nevšední řidičské zážitky.

Na první pohled vůz zaujme velmi členitou karoserií, tvořenou z vyztužených plastových panelů, jež lze za příplatek nahradit karbonovými. Automobil o délce 3 718 milimetrů, šířce 1 876 milimetrů, výšce 1 120 milimetrů a rozvoru 2 300 milimetrů disponuje mohutnou maskou chladiče, aerodynamicky tvarovanými panely na přídi a světlomety, které tvoří samostatné světelné segmenty bez vnějšího krytu.

V boční části má zmíněná členitost za následek dynamicky se svažující boční linku, která opisuje tvar předního blatníku a výrazně ovlivňuje vzhled profilu, pracujícího s barevným kontrastem. Siluetu dotváří také absence klasického čelního skla, ochranné rámy za hlavami cestujících, zadní křídlo a minimální zadní převis, jenž umocňuje vizuální dynamiku a dává vyniknout nízké a ostře tvarované přídi. Z hlediska hmotnostního poměru je tomu však opačně – většina hmotnosti, konkrétně 63% (z celkových 695 kilogramů) je situováno na zadní část automobilu.

Také na zádi můžeme spatřit samostatné světelné segmenty bez vnějšího krytu, což ozvláštňuje design celku. Ten je i zde ovlivněn kontrastem a propracovanou spodní částí zadních partií, kterou opticky vyvažuje zmíněné křídlo. Dvě koncovky výfukové soustavy se nachází uprostřed, v tmavě šedém poli.

Jednoduchá a praktická kabina je tvořena karbonovými sedadly (čalouněnými voděodolným semišem Dinamica), tříramenným sportovním volantem a strohou přístrojovou deskou, která je založena na ryze praktickém uspořádání. Skládá se z vertikálního středového panelu a horní horizontální části bez jakéhokoliv nadbytečného dílu.

Pohon vozu VŪHL 05 zajišťuje čtyřválcový motor o výkonu 285 bhp s točivým momentem 420 Nm. Vůz je schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny, přičemž deceleruje ze 100 na 0 km/h za 31,6 vteřiny. Roadster dosahuje maximální rychlosti 245 km/h.

DesignVid.cz nabízí video VŪHL 05 si zazávodil na festivalu rychlosti Goodwood

Čtěte všechny články na téma auto

Foto a zdroj: VŪHL