31.08.2021 –– technika –– Ondřej Krynek

Japonské designérské studio Nendo navrhlo pro značku ViXion logo a brýle určené pro osoby se slabým zrakem. Futuristické brýle mají uprostřed kameru, která přenáší nasnímaný obraz ve vysokém kontrastu před oči nositele. Cílem produktu je omezit nehody a odstranit nevýhody osob s vážnými vadami zraku.

Jen v Japonsku je asi 1,5 milionu lidí s totální slepotou nebo velmi nízkým zrakem. Tito lidé jsou často znevýhodněni, vyřazení z normálního života či dokonce ohroženi na životě při normálním pohybu například po městě. Předcházet pádů do kolejiště či nehodám na silnicích mají nové brýle značky ViXion, které kombinuji nejnovější technologické poznatky se sofistikovaným designem.

Nendo navrhlo brýle ve futuristickém designu, kde uprostřed nad nosem je umístěn kamera, která přenáší obraz v reálném čase na displeje před oči nositele. Obraz je více kontrastní, je pak možné zvolit vhodný formát od nočního vidění před barevné nebo černobílé vidění. Navíc je možné udělat displeje průhledné a slabozrakým nabídnout i výhled ven. Nechybí korekce přes další optiku.

Čtěte další články na téma brýleNendo

Foto a zdroj: Nendo