22. dubna 2012 –– umění –– Ondřej Krynek

Japonský výrobce zobrazovací techniky Canon vytvořil v Miláně na uplynulém týdnu designu jednu z nejpůsobivějších instalací, která následovala čtyři jeho předešlé s názvem Neoreal z minulých let. Letošní expozice měla podtitul In The Forest a měla prostřednictvím třech digitálních projekcí navodit dojem lesa, vodopádů a krajiny.

Už vstup do expozice Neoreal byl úchvatný. Připomínal jakousi svatyni a návštěvník vcházel do tmy, do zcela jiného světa. První instalací byl Spring neboli síť z ocelových lanek tvořící dohromady mnohametrový kvádr uprostřed velké místnosti. Na něj byl ze čtyř stran promítán obraz, který se tříštil o ocelová lanka. To vše mělo připomínat dopad denního světla skrze koruny stromů v hlubokém lese.

Druhou instalací byl Fall In Pop což byla speciální trojrozměrná plátna s lesklým povrchem visící od stopů k zemi. Na ně se na každičký centimetr čtvereční promítal sytě barevný abstraktní obraz, který měl evokovat aktivní kusy lesa ve velmi dynamickém ztvárnění. Spíše než to však připomínala instalace vodopády, svými odrazy od tkaniny nebo od vyleštěné země.

Třetí instalací byla Super Nature, což byla projekce HD fotografií tedy záběrů ve velmi vysokém rozlišení. Díky až nepřirozené sytosti a ostrosti snímků měl mít divák pocit, jako kdyby v přírodě skutečně byl. Navíc byl obraz ještě zrcadlem odrážen, takže pocit obklopení přírodou byl opravdu intenzivní. Pomáhaly tomu i technicky dokonale zachycené snímky květin, lesů, vod nebo hvězdné oblohy.

Čtěte všechny články na téma Miláno

Foto a zdroj: Canon