20.09.2012 –– interiér –– Monika Tomiczková

Už i v Ostravě se mohou pochlubit novým futuristickým zákaznickým centrem firmy Vodafone. Jeho návrh mají na svědomí architekt Luka Křížek, majitel ateliéru IO Studio, a inženýr Radek Bláha. Centrum svým designem navazuje na dříve realizovaný interiér Vodafone CEC zákaznického centra, které se nachází v pražské centrále společnosti.

Křížek si futuristické pojetí prodejny vyzkoušel již v roce 2006 při realizaci kavárny, která funguje jako oáza odpočinku pro zaměstnance i návštěvníky přímo uprostřed centrály společnosti. Celkové řešení interiéru má bořit představy o pracovním prostoru a naopak odrážet dynamiku a modernost celé firmy. Použité barvy, žluto-zelená a krémová pro intimnější prostory, mají spolu s použitím folie Barrisol vnášet žensky jemný, citlivější vjem do jinak chladných kancelářských prostor. Místo svou celkovou vizí zaujalo natolik, že jeho autor získal první místo na mezinárodní architektonické soutěži v Minsku.

V loňském roce přímo navázalo na prostory kavárny nové zákaznické centrum pro firemní klienty Vodafone Customer Experience Center. Vizuální kontakt obou interiérů zajišťuje celoskleněná stěna. Návrh centra firma opět svěřila autorskému duu Křížek a Bláha. Stejně jako v prostorách kavárny Fuel, i zde se uplatnily nové technologie a materiály. Pomyslnou cestu zákazníka v jakémsi kybernetickém prostoru zajišťují folie Barrisol a organicky tvarovaný nábytek z Corianu. Celý prostor tentokrát odráží firemní barvy zadavatele, červenou a bílou.

Rok 2012 přinesl otevření zákaznického datového centra společnosti Vodafone, tentokrát v Ostravě. I v tomto interiéru se opakuje snaha vytvořit netradiční prostor, který, pokud se osvědčí, do budoucna určí směr, jakým se budou ubírat interiéry prodejen tohoto operátora. I zde Křížek vytvořil za pomoci nových materiálů prostor, který zcela plní svůj účel, ale přesto nepostrádá intimitu. Skořepina z Corianu, jejíž tvar vychází z loga firmy, vytváří jakousi stuhu, která se vine prodejnou a přirozeně provází návštěvníka interiérem.

Obě centra, jak v Praze, tak v Ostravě byla nominována na cenu Grand Prix Architektů za rok 2012. Právě pražskému centru se podařilo v kategorii interiér nominaci proměnit a získat autorům první místo. Porota kladně ohodnotila především fakt, že myšlenku prvotně použitou již v roce 2006 v kavárně se podařilo rozvést v prostorách nově vzniklého centra a že je celý interiér plně mobilní a připravený na plánované stěhování centrály.

DesignVid.cz nabízí video Nahlédněte do zákaznického centra Vodafone Ostrava

Čtěte všechny články na téma obchodinteriér

Foto: Alexander Doborvotský
Zdroj: IO Studio