10.08.2008 –– média –– Ondřej Krynek

Časopis Dolce Vita s podtitulem Luxusní průvodce pro váš sladký život, vychází na relativně malém českém trhu už od roku 2002 a díky dobré formě pro něj nebylo těžké propracovat se do vedoucí pozice mezi časopisy o designu, architektuře, interiérech, módě a dalších odvětvích.

Plně český časopis Dolce Vita, v překladu z italštiny Sladký život, vydává už od roku 2002 vydavatelství Stratosféra, které je se šestnácti tituly jako Harper’s Bazaar, Cosmopolitan či Esquire, údajně největším vydavatelstvím luxusních časopisů v České republice. Měsíčník má od začátku u nás typický časopisový formát, vydavatelství však koketovalo i se zmenšeným, který se nejspíše příliš neujal.

Časopis s podtitulem Luxusní průvodce pro váš sladký život, je primárně zaměřen na design, interiéry, módu a cestování, ale objevuje se v něm i architektura, technologické novinky, umění a různé společenské události. Vše je orientováno na ekonomicky nejsilnější populaci čili na maximální luxus, vybírány jsou vesměs ty nejimpozantnější stavby, nejdražší šperky, nejluxusnější móda a výjimečné interiérové doplňky.

Přibližně dvousetstránkové periodikum, jehož obsah je přibližně z pětiny tvořen celostránkovou reklamou, je rozděleno na několik částí. Hned v úvodu je přibližně dvacet stran věnováno čistě České republice, na nichž krom novinek najdeme i pravidelně věnované seriály českým showroomům, architektům nebo teď aktuálně umělcům. Zbytek časopisu je až na pár kulturních tipů vesměs věnován zahraniční scéně.

Silnou oporou každého vydání je bezchybná obrazová část všech článků, o kterou se starají osvědčená česká jména jako Filip Šlapal nebo Ondřej Hošt či oficiální fotografie zahraničních studií a značek. Poutavou částí jsou i působivé produktové a především módní fotosety na cenově astronomické produkty od fotografů jako Matúš Tóth, Anna Mrázek Kovačič, Stanislav Petera nebo v poslední době i Benedikt Renč.

Obsahově články až na výjimky reagují na poslední světové či domácí dění ve všech zmíněných odvětvích. Pokud se pomine až přehnaně luxusní zaměření na úzkou finančně silnou skupinu a propůjčení si formy od světově proslulého mezinárodního časopisu Wallpaper, je Dolce Vita za cenu rovné stokoruny tím nejlepším co se na českém trhu v papírové podobě zakoupit.

Foto: Ondřej Lazar Krynek
Zdroj: Dolce Vita