13.12.2018 –– média –– Ondřej Krynek

Trojice designérů Petr Bosák, Robert Jansa a Adam Macháček, kteří společně tvoří studio 20YY Designers, vyhrála se svým návrhem v soutěži o novou vizuální identitu Akademie výtvarných umění. AVU bude mít ke svému 220. výročí logo s malými srdíčky, ale navrženy jsou i další aplikace jako merkantilní tiskoviny, označení budovy či propagační materiály k akcím školy.

Jako hlavní prvek svého návrhu je použito písmo AVU Variable, jenž je stavěno do role univerzálního stavebního prvku a média s volným použitím. „Kromě praktických výhod jde o systémové gesto jak demokratizovat možný budoucí vizuální styl AVU a nasměrovat ho obloukem od totalitních a časem dogmaticky firemních řešení většiny ostatních vysokých škol,” říkáAdam Macháček ze studia 20YY Designers.

„Symbol srdce zde může asociovat a volně rozvíjet současné logo AVU používané od 90. let. V kontextu nové identity AVU jej však vnímáme mnohem obecněji – ať už jako znak, který se objevuje na pravěkých nástěnných malbách, tak jako symbol všeho, co může znamenat: pozitivního/negativního, vznešeného i nízkého, se všemi dobrými rozporuplnými konotacemi. Naším cílem je, aby písmo AVU Variable bylo volně dostupné všem, kdo jej chtějí jakkoliv používat,” dodává Robert Jansa ze studia 20YY Designers, kde propracovali i různé varianty písma pro různé typy použití.

Čtěte další články na téma logo

Foto a zdroj: 20YY Designers