30. května 2008 –– technika –– Jan Čech

Ke třicátému výročí představení asi nejlepšího sporťáku značky BMW bylo připraveno překvapení. Nový model M1 s přídomkem Hommage, který navrhl tým okolo Adriana van Hooydonga. Vše voní sedmdesátými lety. Ostré linie doplňují oblé křivky.

Před třiceti lety navrhl karoserii Giorgio Giugiaro, nyní to byl tým kolem šéfdesignéra Adriana van Hooydonga. Ten se tak zapsal u fanoušků značky hodně dobře. Vytvořil totiž koncept, který je naprosto fantastický a veřejnost jej přijala velmi kladně. Dokonce tak dobře, že BMW prý už rozhodlo o jeho výrobě!

Hommage v sobě nese tradiční prvky starého M1 a také zcela původního konceptu BMW Turbo. Právě z něj vlastně vzešla myšlenka postavit M1 na skutečná kola a nasadit ho jak na silnice, tak i do závodů. Tehdy s tímto vozem osazeným vidlicovým šestiválcem jezdilo celkem 456 majitelů. Víc továrna aut nevyrobila.

Nové BMW M1 sice zatím technické parametry prezentovat nemůže, zato se chlubí efektními koly, negativním sklonem čelní masky nebo zadní kapotou s příčnými lamelami. Vše voní sedmdesátými lety. Jenže sedmdesátky jsou zde zabalené do moderních tvarů. Už to není ten hranáč jako tehdy. Ostré linie doplňují oblé křivky. Velmi typické spojení starých řezných úseček a křivek najdeme na bočním vstupu vzduchu.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0F_R_445oMI[/youtube]

Video: Koncept vozu BMW M1 Hommage

Nezbývá než pochválit za výrazný design celý koncept, který byl představen na nedávné přehlídce Concorso d’Eleganza Villa d‘Este 2008.

Foto a zdroj: BMW