15.11.2008 –– technika –– Jan Čech

Jak bude vypadat luxusní auto pro manažery budoucnosti? Co když už budou nároky na prostor a komfort tak vysoké, že je standardní tvary nedokáží naplnit? Tuto otázku si položil i Alexander Zhukovski, student Uralské státní akademie architektury a umění v ruském Jekatěrinburgu.

Výsledek není ani tak překvapivý, jako stylisticky netradiční. Logika je jasná – oddělit od sebe prostor pro řidiče a případnou ochranku od prostoru pro manažery. Zvětšování rozměrů může vést k tomu, že se z auta stane autobus, který bude neobratný ve městě a nezaparkuje ani v podzemních garážích.

Studie Volkswagen T6 však na to šla z jiné strany. Stejně jako vůbec první Volkswagen Transporter se Zhukovski spolehl na netradiční koncepci. Tentokrát však v kloubovém mechanismu. Zadní, mnohem větší část, patří právě suitě manažerů, kteří se pohodlně rozloží na křesla podél stolků. Přední část je pak pro řidiče.

Možná na obrázcích marně hledáte klasická kola. Ty nahrazují velké rotující gumové obruče. Toto netradiční řešení není ale ničím novým. Stačí si vzpomenout na čtyři roky starou designérskou studii Peugeot Moovie, která vyhrála soutěž Peugeot Design Contest. A stejně jako u ní je nastupování do interiéru řešeno vyklápěcími prosklenými středy kol.

Foto: Alexander Zhukovski, VolkswagenPeugeot