29. listopadu 2008 –– technika –– Jan Čech

Na začátku roku se představilo jedno kupé, na které se hned zapomnělo. Aby ne, když už nikdo nemá šanci si jej koupit. Vyprodaný byl hned po dvou měsících. Rolls-Royce vytvořil z velké limuzíny Phantom dvoudveřový model Coupé, který navazuje na tradiční hodnoty značky. Začíná ohlédnutí za rokem 2008.

Zapomenout na Rolls-Royce Phantom Coupé by bylo trestuhodné. Tohle auto je po designérské stránce na takovém vrcholu, že i sourozenec s pevnou stahovací střechou Drophead Coupé se může stydět. Klasické kupé totiž představuje to, co zákazníci od značky Rolls-Royce očekávají – distingovanost, smyslnost, eleganci a exkluzivitu.

Když britská (dnes už vlastně německá) automobilka představila limuzínu Phantom, mnoha lidem se vzhled nelíbil. Vypadal jako pancéřovaný automobil na převoz peněz. Úzké přední svítilny a pod nimi kruhové dálkové světlomety tank skutečně připomínaly. Jenže léta běží a lidé si zvykli. Rolls-Royce se prodává, jako nikdy předtím.

Kupé pak vzalo osvědčený vzhled přídě a přidalo k němu svoje vlastní proporce. Hrany už nejsou tak ostré, dlouhá přední kapota je ještě delší, střecha připomíná staré klasické vozy z šedesátých let a otevírání zavazadelníku je podle britských zásad – dvojdílné. Boční dveře pak ponechaly specialitu značky – otevírání proti směru jízdy.

I interiéru přidali designeři něco na eleganci. Třeba střecha je pokryta více než stovkou malých diod, které připomínají noční oblohu. Samozřejmě, že tahle specialita je na přání zákazníka. Kdo chce raději klasickou alcantaru nebo kůži, má ji mít.

Na výrobní lince byly připraveny speciální oddíly pro dolaďování detailů. Některé díly interiéru tak procházejí několikanásobnou kontrolou, úpravou a leštěním, aby byl dojem co nejlepší.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UfzuWwjio5E[/youtube]

Video: Oficiální představení vozu Rolls-Royce Phantom Coupé

Pod kapotou pak Drophead Coupé nabízí klasiku. Vidlicový osmiválec o objemu 6,75 litru s výkonem 338 kW. Díky němu pak dokáže automobil zrychlit na stovku s pevným startem za 5,6 sekundy. Auto je po technické stránce celé naladěné trochu sportovněji – závěsy kol, pružení, řízení nebo brzdy.

Foto: Rolls-Royce