20. března 2015 –– technika –– Jakub Sochor

Letošní, v pořadí již 85. ročník autosalonu v Ženevě byl dějištěm prezentace supersportovního koncepčního návrhu IED Syrma, který je společným dílem milánského institutu IED (Istituto Europeo di Design) a Quattroruote. Pod emocionálním návrhem kupé jsou podepsáni studenti průmyslového designu výše zmíněného institutu z ročníku 2013 až 2014.

Návrh byl představen v podobě makety v měřítku 1:1, přičemž celkové rozměry vozidla činí 4 730 milimetrů na délku, 1 980 milimetrů na šířku a 1 155 milimetrů na výšku. Karoserie stojí na podvozku s rozvorem o délce 2 790 milimetrů a skýtá interiér s centrální pozicí sedadla řidiče, z čehož vyplývá konfigurace sedadel 1+2. Samotné tvary jsou skulpturální a dynamické. Skládají se z plastické přední části lakované modrým odstínem, za níž se nacházejí zadní partie, které se od přední části liší nejen svou černou barvou, ale i komplikovanějšími tvary.

Koncepční vůz je poháněn hybridním ústrojím, jež kombinuje zhruba čtyřlitrový šestiválcový agregát a elektromotor. Souhrnný výkon činí 900 k. Na projektu pracovali Marshin Bhatt (Indie), Jacek Chrzanowski (Polsko), Gaurav Anand Jagtap (Indie), Cho-ta Lu (Tchaj-wan), Dror Peleg (Izrael), Sunny Gurmukh Ramrakhiani (Indie), Rahul Surendra Sadwelkar (Indie), Aldo Hernandez Schurmann (Mexiko), Reza Shahla (Irán) a Jingwen Wu (Čína).

Čtěte další články na téma autokoncept

Foto a zdroj: Istituto Europeo di Design