26.06.2008 –– události –– Kateřina Farná

Dvě ocenění na druhém ročníku soutěže začínajících mladých umělců Absolut Elements 2008 získal Petr Havlíček. Mezi desítkou finalistů se prosadil chytrým grafickým projektem Around the Absolut World, v němž tvar lahve vodky přeměnil v ikony světové architektury.

Další dvě ceny  také spojené s finančním bonusem 30 tisíc korun si odnesli Tomáš Vacek za plastiku lahve vodky jako vodní dýmky a Dagmar Štrosová za instalaci Absolut Recycled.

„Nápad měl klasický vývoj. Když člověk sedí na přednáškách a zrovna ho estetika nebo dějiny umění nebaví, nezbyde mu, než si kreslit. Věže v Kuala Lumpur vznikly tak, že se vyloupla flaška, k tomu přibyla druhá a k tomu most. Říkám si: To vypadá jako Kuala Lumpur. Pak jsem hledal slavná panoramata světových metropolí, která se dají zkombinovat s tvarem lahve Absolut,“ řekl DesignMagazinu student průmyslového designu na Západočeské univerzitě v Plzni.

„I když grafický design nestuduju, rozhodl jsem se, že udělám grafický motiv, protože užité umění bylo loni. Hledal jsem médium, které by bylo přístupné komunikaci a které se dostane ke všem. Mladou generaci samolepky osloví, navíc jsou aplikovatelné třeba na skleničkách, na popelnících nebo na zdech interiéru,“ dodal student druhého ročníku, jehož dílo dostalo i diváckou cenu.

„Všude ve světě je patrné, že se Absolut snaží podpořit lidskou tvořivost. Absolut Elements je unikátní projekt v tom, že se soustředí na mladé talenty, kterým nabízí příležitost pro rozvoj své osobnosti,“ řekla brand manager Absolut Alice Vaňková s tím, že na podzim se díla finalistů představí na „road show“ po českých barech. „Sériovou výrobu zatím neplánujeme,“ doplnila.

Foto: Absolut Elements