28.06.2012 –– události –– Jakub Sochor

Společnost Dassault Systèmes a časopis AutoDesign & Styling vyhlašují druhý ročník soutěže pro mladé designéry, tentokrát v unikátním pojetí scénáře, který je zasazen do Prahy. Akce nese název Dassault Systèmes Design Challenge 2012: Age of Design a pojednává o vizi města budoucnosti.

Onen scénář zavádí tvůrce do blízké budoucnosti a vybízí je, aby prostřednictvím jednotlivých předmětů prezentovali představu evropského města s jeho obyvateli. Soutěž zahrnuje jakýkoli designový projev, od oděvní módy až po průmyslový design v podobě dopravních prostředků.

„Rozhodli jsme se letošní ročník soutěže tematicky více otevřít, abychom podpořili ‚holistický‘ přístup k designu. Očekáváme také, že se do ní zapojí širší spektrum designérů z různých odvětví. Jejich úkol není jednoduchý, ale dává smysl: pomáhat lidem k lepšímu a pohodlnějšímu životu a zároveň podpořit udržitelný životní styl. Budeme rádi, pokud začínajícím designérům pomůžeme získat zkušenosti i cenné rady, které podpoří jejich budoucí práci,“ uvedla Anne Asensio, viceprezidentka společnosti Dassault Systèmes a předsedkyně poroty minulého ročníku soutěže.

Vítězové soutěže budou oficiálně vyhlášeni v listopadovém vydání časopisu AutoDesign & Styling. První místo je oceněno 1 000 eury, tedy asi 25 000 korunami, autor druhého nejlepšího projektu získá 500 eur, tedy zhruba 12 500 korun a na bronzovou příčku je vypsána odměna 300 eur, což vychází na 7 500 korun českých.

Kompletní informace jsou k dispozici na stránkách časopisu AutoDesign & Styling. Připomeňme, že loňský ročník byl zaměřen na vizi nového pražského taxi, přičemž autorem vítězného konceptu Visitor se stal Španěl Diego Garcia.

Čtěte samostatný článek Španěl navrhl nejlepší taxi budoucnosti pro Prahu

Foto: Dassault Systèmes
Zdroj: AutoDesign & Styling