8. března 2016 –– produkty –– Nora Behová

Agentura Pentagram vypracovala vizuální identitu pro Teabox, inovativní start-upovou společnost z Indie, která dodává čerstvé čaje do celého světa. Základem nového vizuálu je minimalistický a moderní design, převažující bílá v kombinaci s pestrými barvami a jednotný grafický styl nápisů vyvedených ve speciálně vytvořeném fontu.

Mezinárodně působící agentura Pentagram představila novou vizuální identitu vytvořenou pro Teabox. Společnost založena Kaushalem Dugarem prodává do celého světa čaje z Darjeelingu, města ve východní Indii, ve kterém sídlí, Assamu a Nilgiri, a přináší revoluci v jejich dodávání. Věrni své filozofii, že čaj by měl být co nejčerstvější, zredukovali distribuční systém tak, že si jejich zákazníci na svém nápoji mohou pochutnat již týden po sesbírání čajových lístků. Rozdíl mezi standardní metodou, kdy se produkt k uživateli dostane až za několik měsíců, je absence různých prostředníků v rámci jednotlivých krocích distribuce a převzetí kontroly nad celým procesem.

Jejich spolupráce s agenturou Pentagram přinesla nový design obalů i webových stránek Teabox. Nová vizuální identita, vytvořena týmem pod vedením Natashy Jen, používá moderně laděnou grafiku a výrazné barvy. Font zvaný Teabox Stencil byl vytvořen speciálně na zakázku a inspirován koloniálním písmem na tradičních přepravkách s čajem. Zároveň je dán do kontrastu s minimalistickým logem společnosti, které vzniklo spojením písmen T a B. Tato kombinace autentické typografie a moderního loga má vyjadřovat propojení mezi pěstováním čaje, činností silně ukotvenou v historii, a novátorským přístupem Teaboxu, start-upové společnosti dvacátého prvního století.

Vyvedení obalů jednotlivých produktů v čistě bílé, jež symbolizuje čerstvost čaje, kombinované s pestrými barvami, odpovídajícími různým druhům nápoje, má za cíl vytvořit dojem industriálního vzhledu. Speciální písmo doplňuje série ikonek, vysvětlujících obsah krabičky i instrukce k jeho použití. Jednotný grafický styl veškerých nápisů na krabičkách umožňuje společnosti v budoucnu rozšiřovat svůj sortiment dle libosti a pořád si udržet svou identitu.

Co se týče webových stránek, jejich hlavním cílem bylo poskytnout přiměřené množství informací, hravou a srozumitelnou formou tak, aby oslovili celou škálu zákazníku, od čajových odborníků přes naprosté laiky.

Čtěte další články na téma obalgrafika

Foto a zdroj: Pentagram