15. března 2009 –– média –– Ondřej Krynek

Do rukou předplatitelů, na vybrané stánky a do některých specializovaných prodejen se dostává první číslo grafického časopisu Font v roce 2009. To je věnováno hlavně stomatologii, ale najdeme v něm i obvyklé rozhovory s tvůrci, přehled nové techniky, nebo například nový rozsáhlý seriál věnovaný ilustrátorům.

První číslo roku 2009 má jako vždy pozoruhodnou obálku, o kterou se tentokrát postaral Jan Jiříček. Ústředním motivem hororového přebalu je všem známý Mickey Mouse s kompletně vytrhanými zuby, který v roce dřímá zubařské kleště a všude stříká krev. To trochu děsivě naznačuje hlavní téma časopisu, kterým je stomatologie.

I když si v úvodu šéfredaktor postěžuje na dopad finanční krize, je první číslo nového roku plnohodnotné a nepoznamenané nižšími přijmi z inzerce. Na šedesáti osmi stranách naleznou čtenáři obvyklou směs rozhovorů s mladými kreativci, výtvory reklamních studií, netradiční publikace, zajímavá reklamní řešení, novinky ze světa hardware i software, navíc mají možnost nahlédnout na postupy při tvorbě či se seznámit s novinkami z oboru grafiky, typografie, fotografie a dalších odvětví.

Nejzajímavějšími články nového dvouměsíčníku je rozhovor s Romanem Černohousem, velký dvoudílný seriál o československých ilustrátorech, rozhovor se zakladatelem písmolijna Parachute, ohlédnutí za kreativním oceněním Zlatá pecka 2008, představení dvojice knih Yes logo a Eseje o typografii, podrobné představení nových funkcí u Adobe InDesign CS4 a samozřejmě podrobně rozebraná firemní identita společností zabývajícími se stomatologií a vím okolo zubů.

Foto: Ondřej Lazar Krynek
Zdroj: Font