27. dubna 2020 –– média –– Ondřej Krynek

Německá automobilka BMW vstupuje stejně jako mnohé jiné do nové éry s elektrickými motory a novým designem. U této příležitosti bylo představeno inovované logo, které není úplně nové, ale spíš evolucí odkazují na první logo. Plochý design, transparentnost a lehkost se lépe snoubí s novými modely.

„Dne 5. října 1917 dostala mladá společnost své vlastní firemní logo. Tento první znak BMW, který byl registrován na německém císařském registru ochranných známek, zůstal kulatý jako původní logo společnosti Rapp. Vnější kruh byl tehdy ohraničen dvěma zlatými linkami a v něm byla umístěna písmena BMW. V logu společnosti byla zmíněna i domovská spolková země, tedy Bavorsko. Čtvrtiny vnitřního kruhu znaku BMW zobrazují oficiální barvy Bavorska – bílou a modrou. Ale jsou umístěny v opačném pořadí. Důvodem opačného umístění modré a bílé v logu BMW byl tehdejší lokální zákon o ochranných známkách, který zakazoval použití stáních znaků, barev a dalších symbolů suverenity z komerčních důvodů,“ uvádí čeští zástupci automobilky.

Logo BMW neboli Bayerische Motoren Werke tak není symbolem roztočené vrtule, jak si mnozí myslí. Dnes dává značku především osobním vozů, motorkám, ale také kolům. Logo se od roku 1917 změnilo hned šestkrát a to v letech 1933, 1954, 1974, 1979, 2007 a naposledy letos v roce 2020, kdy v březnu byl spolu s koncepční kreací Concept i4 představeno i nové logo a celá vizuální identita. Logo již není vypouklé, je transparentní, jednodušší a lehčí. Nejlépe je to znát právě v aplikacích.

Čtěte další články na téma autoBMW

Foto a zdroj: BMW