30.12.2009 –– produkty –– Martina Veverková

K půlnočnímu silvestrovskému přehoupnutí do nového roku neodmyslitelně patří šampaňské.  Produktový a interiérový designer Marc Newson, který má za sebou  mnoho let designérské práce pro velké značky,  již po několikáté spojil svoji kreativitu s funkčností. Pro značku Dom Pérignon vytvořil přenosný kufřík pro láhve šampaňského The Black Box.

Francouzské šampaňské značky Dom Pérignon se zrodilo počátkem sedmnáctého století. Od té doby jeho kabát zůstal nezměněn. Designéři, kteří s touto značkou spolupracují tak přistupují na nelehký úkol, již tak známou a zavedenou značku měnit beze změn. Tvar láhve zůstal po celá století stejný. Marc Newson přidal pouhou další vrstvu.

Přenosný kufřík The Black Box ve svých útrobách uzavře šampaňské způsobem, který i při transportu nechává láhev vychlazenou a šampaňské připravené v každém okamžiku k otevření. Vnitřek přenosné skříňky doslova obkresluje linie uvnitř uzamčené láhve a tvarově plynule přechází k naznačení přenosné bedny. Moderně pojatý přenositelný kufřík je tak praktický, neokoukaný a pro značku jakou je Dom Pérignon je důležitou známkou královského luxusu.

Dom Pérignon není jedinou značkou, která zaměstnává slavné designery. Například módní návrháři Viktor & Rolf před dvěma lety otočili šampaňské Piper Heidsieck vzhůru nohama. Marc Newson designoval pro Dom Pérignon obal na láhev již v roce 2006 a obal v podobě kufříku navrhl i Karl Lagerfeld.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gXGE4jwsx_A[/youtube]

Video: Marc Newson hovoří o lásce k designu a jeho práci na Black Box

The Black Box je dostupný ve Francii za 200 euro tedy asi 5300 korun. Od ledna má být dostupný i ve vybraných obchodech po celém světě. Marc Newson navíc natočil video v němž projíždí velká světová města a vypráví o svém vztahu k designu a jeho právi na The Black Box pro Dom Pérignon.

Čtěte samostatný článek Viktor & Rolf otočili Piper Heidsieck vzhůru nohama

Foto a zdroj: Dom Pérignon