30.04.2015 –– technika –– Jakub Sochor

Na začátku dubna proběhla na pařížském náměstí Carreau du Temple předpremiéra vize Le Bistrot du Lion. Koncept spočívá v pojízdném bistru, navrženém designérským studiem Peugeot Design Lab, které bylo vystaveno při příležitosti akce Milan Design Week 2015. Objeví se také v prostorách francouzského pavilonu výstavy Expo 2015 Milano.

„Peugeot od počátku navrhoval a vyráběl tisíce předmětů určených do domácnosti i pro přepravu lidí. Tyto produkty jsou důkazem našeho mnohostranného výrobního know‑how i naší schopnosti sladit nové formy a funkce. Zřetelným dědicem těchto tradic je Foodtruck Peugeot: vozidlo, které se po zaparkování přemění v nevídanou kočovnou restauraci. Našim cílem je působit na všechny smysly – zrak, chuť, čich, sluch i hmat, a to díky jedinečné kombinaci modernosti a harmonie – vlastností, které jsou značce Peugeot vlastní,“ říká Gilles Vidal, ředitel designérského centra Peugeot.

Vnější tvary sestávají z užitkového objemu, který je typický pro dodávkové automobily. Doplňují jej kreativně modelované lemy blatníků, tvořící dynamické střetnutí konkávního a konvexního vydutí, jež spolu s členitým sloupkem B přispívá plastičnosti bočních partií. Uspořádání přídě pak plně odpovídá zvyklostem nového tvarového jazyka francouzské značky, mezi jehož klíčové znaky patří propracované kryty reflektorů, zpestřené vykrojením ve spodní části a dekorativní světelnou optikou, či zejména maska chladiče, jejíž horní lištu zdobí nápis Peugeot.

Karoserie, vyznačující se krátkými převisy a dlouhým rozvorem, se při proměně z dodávkového vozu na funkční bistro rozloží na několik segmentů, čímž zdvojnásobí svoji šířku. Interiér konceptu tvoří prostory pro přípravu potravin, stravování a občerstvení a současně DJ platforma odkazující na nový digitální hudební projekt Peugeot Music, který nabízí webové rádio a exkluzivní playlisty dostupné na adrese peugeotmusic.com.

Výbava jídelního prostoru s kapacitou 30 lidí zahrnuje příbory, talíře, stolky pro jídlo ve stoje a slunečníky Umbrosa. Práci šéfkuchaře mohou strávníci sledovat prostřednictvím 46palcové obrazovky a 8 běžných a 32 vysokotónových reproduktorů značky Focal, které jsou rozmístěny mezi automobilem a přívěsem.Tyto reproduktory přenášejí co nejvěrněji zvuky vznikající při přípravě jídla a připravují tak hosta na následnou konzumaci. Po připojení reproduktorů ke stolu z nich zní hudební mix s názvem Bistrot du Lion, který připravili francouzští DJové Adriano a The Reflex.

Kuchaři mají k dispozici čtyři grilovací a indukční desky, fritézu, chlazený spodní prostor o objemu 400 litrů, o padesát litrů menší lednici, či například profesionální kávovar Rocket Espreso. Aby byla zajištěna plná funkčnost a soulad se všemi normami homologace a hygieny, obrátilo se Studio Peugeot Design Lab na firmu Euromag, která se specializuje na food trucky.

„Při naší práci myslíme vždy především na uživatele. V případě Foodtrucku Peugeot jsme mysleli jak na kuchaře, tak na zákazníky. Mezi interiérem a exteriérem zde neexistuje žádná hranice. Zákazníci mohou sledovat kuchaře při přípravě jídel i vaření. Chtěli jsme také překvapit tím, jak se vůz dokáže přeměnit. Pokud Foodtruck Peugeot jede, jde o kompaktní nákladní vůz se všemi typickými znaky Peugeotu. Po zastavení se přemění na restauraci, Bistrot du Lion, nabízející dokonale uspořádaný prostor i obrovskou funkčnost,“ vysvětluje svůj tvůrčí proces Cathal Loughnane, ředitel studia Peugeot Design Lab.

Čtěte další články na téma Peugeot

Foto a zdroj: Peugeot