8. října 2009 –– události –– Soňa Kacerovská

Internetový obchod Popout otevřel v Praze svoji kamennou pobočku. Prostory si barevností a hravostí nezadají s vizáží webových stránek. Dubová podlaha, zdi ozdobené speciálními nálepkami, nesouměrná knihovna se zbožím, popelnice naplněná korkem a růžová vana. Nechybí ani rozšířený sortiment zahraničního designu v kombinaci s tuzemskými autory.

V novém obchodě najdeme japonský Kyouei Design prezentovaný červenou lampu vyrobenou ze speciální papíru, věšák ve tvaru větví a neobvyklé skleničky od holandsko-amerického Amt Studia nebo neoprénové obaly na foťák od taiwanských 25togo. Avšak k dostání jsou i poněkud odvážnější kousky jako třeba originální pytlíky na psí výkaly, barevný toaletní papír, květináče Teplí milenci a Úchyl či peněženka, která vypadá jako tabulka čokolády.

Sortiment prodávaných věcí je neskutečně široký. „Nechceme se ubírat jen jedním směrem. Naopak, čím více různých produktů a stylů, tím lépe,“  říká Klára Šebesťáková, jedna z majitelek značky. A kam na takové věci Popout chodí? „Máme samozřejmě své vlastní tipy na zboží, ale občas se stane, že nás na nějaké zajímavé webové stránky upozorní někdo z okruhu našich kamarádů designérů,“ prozrazuje systém selekce výrobků Klára.

K obchodu patří i další malé místnosti ve sklepních prostorách domu ve Zborovské ulici, které slouží jako výstavní sál. „V budoucnu by tu měl stát nábytek z 50. a 60. let. Jinak zde chystáme tematické výstavy, například ekologické. Nejbližší bude ta vánoční, přesněji šperková. To je pro všechny muže, kteří si nebudou vědět rady s vánočním dárkem pro jejich drahou polovičku. Šperk vždycky potěší,“ směje se majitleka.

Pod značkou Popout se skrývá duo Eva Zachová a Klára Šebesťákové, které před rokem a půl spustily internetový obchod s designovými předměty. „Chtěly jsme mít originální dárky, co zde nebyly k dostání. A tak jsme se rozhodly, že vybereme zajímavý zahraniční design a začneme ho v Čechách prodávat,“ popisuje Klára prvotní impulz k založení obchodu. Jejich internetový projekt zaznamenal úspěch, a tak bylo jen otázkou času, kdy se rozhodnou i pro klasický „pultový“ prodej. „Pro někoho je nakupovat přes internet stále ještě nepřirozené, nehledě na to, že určitý typ zboží se takovýmto způsobem špatně vybírá. Lidé si nejraději danou věcí pečlivě prohlédnou, osahají a zkusí než s ní odejdou domů,“ vysvětluje Klára.

Kromě prodeje zahraničních značek se Popout věnuje i propagaci tuzemských autorů. „Chceme zastupovat české designéry a zároveň lidem umožnit, aby si k nim našli cestu. V současné době máme takto k dispozici portfolia několika umělců. Pokud k nám někdo přijde, že se mu práce daného designéra líbí, umožníme mu kontakt s tímto designem,“ vypráví Klára Šebesťáková.

Foto a zdroj: Popout