6. prosince 2020 –– události –– Ondřej Krynek

Po druhé světové válce se německá automobilka BMW, která se do té doby téměř 30 let věnovala výrobě vozů a motocyklů, dostala do situace, kdy byla její výroba po jistou dobu nuceně omezena. Po čas vyráběla například hrnce, předměty do kuchyně, stroje na dělení těsta a další zajímavosti.

„Konec druhé světové války uvrhl společnost do hluboké krize. Automobilka se nacházela ve ztrátě a polovina ze šesti závodů, které vlastnila, i tři prodejní centra – Mnichov, Berlín-Spandau a Allach – byly zničeny a většina vybavení zabavena a rozvezena po celém světě jako válečné reparace. Závody v Dürrerhofe a Basdorf-Zühlsdorf, byly pod kontrolou Sovětů a taktéž byly rozebrány jako válečné reparace. Ale nejdůležitější ztrátou pro společnost byla továrna v Eisenachu, která se v daném okamžiku nacházela ve východním Německu,“ uvádí zástupci automobilky.

„V továrně v Eisenachu se neztratily žádné významné výrobní zdroje a žádná technická dokumentace, zůstali tam i první očekávané poválečné motocykly a automobily BMW. BMW se zaměřuje nejprve na hrnce a na kuchyňské výrobky, zemědělské stroje, komerční stroje na zpracování trupů letadel, kompresory, materiály a odlitky z lehkých kovů, kola a náhradní díly pro různé stroje a automobily značky BMW. Také během tohoto krizového období byli zaměstnanci pravidelně odměňováni, dokonce i za výrobky, které vyrobili,“ dodávají s tím, že cesta zpět k automobilům dnes vyhlášené značky začala v roce 1948 pod novým ředitelem značky.

Čtěte další články na téma BMW

Foto  a zdroj: BMW