24.06.2012 –– umění –– Ondřej Krynek

Andrew Miller představil svůj nezvyklý umělecký projekt s názvem Brand Spirit. Sto dní fotografoval stovku nejznámějších produktů nejslavnějších značek na planetě, které se vešly na jeho fotografický stůl. Zvláštnost je v tom, že všechny produkty byly pokryty bílou barvou a hrály jen svým designem. Podívejte se na ty nejlepší.

Velmi nezvyklý projekt připravil Andrew Miller, který běžně pracuje na pozici strategického agenta ve firmě Carbone Smolan Agency. Vytipoval si nejznámější produkty světa současné i dřívější doby, všeobecně známé produkty, které prosluly svým designem, revoluční funkčností, uměleckým potenciálem nebo inovativností, a rozhodl je absolutně odznačkovat.

Na jeho fotografickém stole se tak objevila každý den celkem stovka produktů oděná do absolutně bílé barvy, bez značky, popisu, neprůhledné, pokrytá jemným bílým popraškem. Každý produkt byl nafotografován co nejjednodušeji na bílém pozadí tak, aby vyzněl jeho tvar a divák se soustředil na samotný originální design.

Mezi stovkou značek jsou například kostky Scrabble, počítač Macintosh, šicí stroj Singer, kulka Remington, jeansy Levi’s, hodinky Casio, čtečka Kindle, noviny New York Times, stroj Underwood, telefon Wester Electric, kšiltovka New York Yankees, panenka Barbie, fotoaparát Canon, Sony Walkman, boty Converse, parfém Chanel No.5, autíčko Hot Wheels, ovladač Atari, plechovka Red Bull, telefon BlackBerry či zápisník Moleskine.

Samozřejmě bylo těžké odolat i produktům jako káva Starbucks, fotoaparát Polaroid, pivo Corona, ovladač Nintendo, medvídek Haribo, plechovka polévky Campbell, Rubikova kostka, panáček Lego, karta American Express, banán Chiquita, žiletka Gillette, hlava Dartha Wadera, kalkulačka Braun, film Kodak, čokoláda Toblerone, hranolky McDonald’s, bonbóny Pez, kartáček Reach, brambůrky Pringels, láhev Coca-Cola, kazeta Maxell, baterka Duracell, bonbón M&M’s a mnohým dalším. Nyní Miller pracuje na sérii plakátů.

Čtěte všechny články na téma reklamaprodukty

Foto a zdroj: Brand Spirit