17. srpna 2012 –– móda –– Ondřej Krynek

Japonský designér Mikiya Kobayashi navrhl pro projekt Monopuri malou kolekci brýlí, které nejsou ani dioptrické ani sluneční, ale grafické. Pětice modelů nazvaných Cinderella neboli Popelka se vyznačuje nezvyklými tvary a mnohobarevnými potisky. Prodejní sérii produkovala firma Magic Touch Japan.

Typicky japonsky výstřední, inovátorské, stylové, extravagantní, moderní i limitované, všechny tyto přídomky by se daly dát brýlím Cinderella, které navrhl Mikiya Kobayashi, čím dál více vyhledávaný tokijský designér, jenž teprve nedávno založil své studio. Za sebou má nespočet prezentací na světových výstavách a veletrzích designu i desítky realizovaných produktů a kusů nábytku.

Na kolekci brýlí s Kobayashim spolupracoval art director Ryota Sakae, který je znám svými výstředními grafickými motivy. Brýle jsou však tentokrát typicky japonsky jednoduché, používají geometrické motivy jako čtverce, ostré fragmenty, linky i zaoblené křivky. Jednotlivé modely nespojuje stejný tvar obrub, právě naopak, ale jednotné barvy použité po celém povrchu.

K překvapení se tato kolekce neskládacích brýlí z epoxidové pryskyřice, potištěná v rámci projektu Monopuri, který se zabývá tiskem na různé materiály, dostala i do volného prodeje v několika málo obchodech v Japonsku. Zoufat ale nemusíte, takto potištěné čočky by vám stejně jen zkazily zrak. A Lady Gaga, pro kterou jsou jako stvořené, si pro ně určitě nechá někoho poslat.

Čtěte všechny články na téma brýlemóda

Foto a zdroj: Mikiya Kobayashi