26. října 2022 –– produkty –– Ondřej Krynek

Berlínské designérské studio WertelOberfell, které se zaměřuje na výzkum nových materiálů, technologií a postupů v designu běžných produktů pro spotřebitele, vytvořilo koncept obalů na prsteny. Projekt nazvaný Unreal používá Unreal engine známý z herního prostředí. Aplikovala digitální textury na 3Dtištěná pouzdra na prsteny, která vypadají jako kámen, oko, dřevo nebo jiné materiály.

„Unreal je jedním z našich výzkumných projektů pro společnost Stratasys. Vždy nás zajímají možnosti, které nám designérům nabízejí nové digitální technologie v našich tvůrčích procesech. V případě Unrealu jsme se zabývali moderními herními enginy, programy, které vytvářejí fotorealistické trojrozměrné světy, a tím, jak tyto enginy využívají 2D obrázky k vytváření 3D obsahu,“ uvádí designéři z WertelOberfell.

„Namísto 3D modelování každého aktiva v herním prostředí se k vytvoření trojrozměrných objektů nebo povrchů často používají obrázky nebo textury. Různé obrázky se překrývají na jednoduchý polygon a ovládají nejrůznější aspekty, jako jsou světla, posun nebo průsvitnost. Inspirováni tímto jsme hravě namíchali různé materiály a povrchy na jednoduchý tvar koblihy, čímž vznikl lehce absurdní, ale zajímavý objekt,“ dodávají s tím, že využili schopnosti 3Dtiskárny J55 tisknout stovkami tisíc barev a vytvořili pouzdra vypadají překvapivě reálně. Mezi tištěné materiály poté přidali růžové ohraničení, aby zdůraznili digitální povahu produktu.

Čtěte další články na téma obal3D tisk

Foto a zdroj: WertelOberfell