05.10.2020 –– architektura –– Ondřej Krynek

Italský výrobce mramoru Marsotto si najal japonské designérské studio Nendo, aby pro něj navrhlo nový showroom v Miláně. Nendo šlo opět proti proudu a malý nenápadný vstup udělalo ještě nenápadnější, když fasádu domu navázali do výlohy, kterou zaplnili mramorem. Vznikl zde výklenek s posezením a nenápadný vstup.

Marsotto je tak velká značka, že si mohla nejen dovolit si najmout japonské studio Nendo, ale také experimentovat. Jedna výloha pro celý nový showroomu je žalostně málo, ale se zvoleným místem si designér Oki Sato se svým týmem bravurně poradili. Místo výstřelků navrhli vstup zcela skrýt a to tak, že na klasickou fasádu navázali ve stejném rastru, jen z mramoru.

Bíle svítící mramor místo výlohy odkázal předvést materiál jako venkovní obklad fasády. Vznikl zde navíc malý výklenek, kde je možné se posadit. Necelá polovina vstupu pak nadále slouží jako vstupní dveře. Interiér je pak očekávaně bílý s vyzdviženými kousky materiálů i příklady výrobků.

Čtěte další články na téma Nendo

Foto a zdroj: Marsotto