21. října 2009 –– média –– Ondřej Krynek

U německého nakladatelství Taschen vyšla trojjazyčná téměř čtyřsetstránková kniha Advertising Now! s podtitulem TV Commercials a tudíž specializací na nejlepší televizní reklamy. Komu nestačí pečlivý výběr, třídění podle kategorií ani kvalitní obrázky, čeká na něho doprovodné DVD s vybranými spoty.

Nově vydaná kniha Advertising Now! zaujme v přeplněných knihkupectvích už svým vzhledem. Hlavní editor Julius Wiederman nechal přebal potisknout barevnými pruhy, které jasně připomenou televizní obrazovku a nejspíš i konec vysílání neboli všem dobře známý monoskop. To vše nechal přetisknou jemně semišovým velkým bílým názvem knihy a podtitulem  TV Commercials.

Po nalistování prvních stran čeká majitele typický obsah. Po pár prázdných stránkách se zrněním, obsahem nazývaným tentokrát jako v digitálním světě epizody, následuje úvodní slovo, o které se postarala dvojice Chris Wall a David Apicella z nednárodní reklamní agentury Ogilvy & Mather z New Yorku. Takovýchto proložení samotného obsahu je v celé knize několik vždy na různá témata a mají je na starosti další velikáni z agentur jako M&C Saatchi, EURO RSCG, McCann a dalších.

Přesně 390 stran silná kniha byla pro lepší přehlednost rozdělena do devíti kategorií jako Jídlo a nápoje, Zdraví a krása, Domácí péče a hygiena, Rozmanité, Služby a maloobchodníci, Společenské a politické, Sport a oděv, Technologie a vybavení i Přeprava. Závěr knihy je pak věnován seznamu agentur a seznamu klientů, nechybí ani tištěný obsah přibaleného DVD.

Každé z několika set vybraných reklam je vždy věnována jedna celé strana až dvě. Na úvod jsou zmíněny ty nejpodstatnější informace jako název, jméno klienta, reklamní produkt, rok vzniku, realizační tým a případně získaná ocenění. Nechybí krátký popis, který je vždy vyobrazen ve třech jazykových mutacích a to angličtině, němčině a francouzštině. Drtivý zbytek strany patří různě velkým snímkům ze samotné reklamy.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X7UKgADmecU[/youtube]

Video: První z úspěšných reklam Apple na porovnávaní počítačů Mac s PC

Tím asi nejpodstatnějším prvkem celé knihy je na konci zdarma přibalené DVD, které obsahuje více jak 80 vybraných reklam, řazených jak podle kategorií shodných s knihou tak podle stran, aby si čtenář mohl k prohlížení reklamních spotů najít potřebné údaje, případně lépe porozuměl často cizojazyčným verzím. Kniha je tím nejlepším co svým výběrem vzdává hold 30 až 60 sekundovému umění nejen těm největším hráčům na trhu, ale i menším doposavad nepříliš známým.

Foto: Ondřej Lazar Krynek
Zdroj: Taschen