22. ledna 2018 –– móda –– Ondřej Krynek

Deset studentů z Ateliér designu oděvu a obuvi na pražské UMPRUM navrhlo pod vedením Liběny Rochové novou oděvní kolekci Power of Identity, která reflektuje národní identitu u příležitosti stého výročí založení Československa. Deset modelů bude poprvé veřejnosti představeno na akci Artsemestr od 25. do 30. ledna, poté díky spolupráci se školou Bunka Fashion Graduate University v Tokiu také v Japonsku.

„Při příležitosti výročí sta let od založení samostatného Československa se vedoucí ateliéru v akademickém roce 2017/18 rozhodla pro zadání akcentující reflexi tradic a národní kulturní historie. Ve spolupráci s významnými českými výrobci jako Baťa a Preciosa vznikly ucelené kolekce oděvů, obuvi a doplňků, které odrážejí národní hrdost, tradiční řemesla i kulturně-umělecký odkaz české společnosti,“ uvádí zástupci školy s tím, že na přehlídce své modely ukáží Natalálie Nepovímová, Barbora Procházková, Agáta Seeháková, Natalie Dufková, Sára Beránková, Adam Kost, Eduard Ganoczy, Zotán Tóth, Michaela Čapková a Tereza Kanyzová.

„Studenti ateliéru si spolupráci s velkými průmyslovými podniky vyzkoušeli přímo ve výrobě, a to především v prestižní italské obuvnické fabrice Kallisté v Benátkách. Inspiraci čerpali výhradně z české kultury, a to tak, aby byl výsledný produkt reprezentativním a po umělecké i technologické stránce konkurenceschopným artefaktem i na mezinárodním trhu. Tvorba kolekcí byla po celou dobu konzultována s odborníky na národní kulturu a umění a akademiky zabývajícími se českou kulturou,“ dodávají.

Čtěte další články na téma móda

Foto: Nikola Šrajerová
Zdroj: UMPRUM